مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: در حال حاضر به منظور تکمیل خوشه صنایع شیلاتی منطقه ۱۰۰ واحد شیلاتی در سواحل مکران فعالیت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا شایان مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار اظهار داشت: از سال‌های گذشته تکمیل خوشه شیلاتی و صنایع تکمیلی شیلات در منطقه مکران که قطب صید و صیادی ماهیان ایران و به ویژه در صید صنعتی است، تعریف شده است.

وی افزود: عمده واحد‌های شیلاتی در حال حاضر در کنارک هستند که مهم‌ترین آن بزرگ‌ترین کارخانه تولیدی تن ماهی در ایران است، هم‌چنین خوشه شیلاتی صنعتی تا پسابندر، بریس و نگور در شرق هم کشیده شده است.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار تصریح کرد: بزرگترین سایت پرورش میگو کشور هم سایت شهید صنعتی گواتر، در نقطه صفر مرزی گواتر شهرستان دشتیاری قرار داد که تکمیل خوشه شیلاتی و صنایع فرآوری میگو در ناحیه صنعتی پسابندر در دستور کار است.
شایان گفت: در حال حاضر تولیدات ماهی، میگو و فرآوری واحد‌های شیلاتی علاوه بر تامین نیاز داخل به امارات، روسیه، اسپانیا، عراق، چین و مالزی هم صادر می‌شود، برای مثال میگوی تولیدی گواتر که از نوع وانامی شیشه‌ای است با یک ارزآوری خوب برای کشور بیش‌از ۹۰ درصد آن به خارج کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به تخلفات گران فروشی و پرونده‌های واحد‌های صنفی هم خاطرنشان کرد: از اول سال تاکنون بیش‌از ۲۸۶ بازرسی از واحد‌های صنفی صورت گرفته که منجر به تشکیل ۴۰۲ میلیون ریال پرونده و جریه شده است مردم هم‌چنان تقاظا داریم گران فروشی‌ها و تخلفات را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار