رئیس دانشگاه تبریز:

علم همواره زمینه توسعه جوامع را فراهم می‌آورد

رئیس دانشگاه تبریز بر اهمیت نقش علم و آگاهی در پیشرفت و توسعه جامعه تاکید نمود و گفت:علم همواره زمینه توسعه جوامع را فراهم می‌آورد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز گفت:علم همواره زمینه توسعه جوامع را فراهم می‌آورد چنانچه وجود دانشگاه ربع رشیدی در هفتصد سال قبل و دانشگاه تبریز در سده اخیر منشآ پیشرفت منطقه و کشور در زمینه‌های مختلف شده است.

او ضمن اشاره به برخی از چهره‌های ماندگار، علما و دانشمندان بزرگ از شهرستان اهر و منطقه ارسباران در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، پزشکی و .. در طول تاریخ افزود: این منطقه دارای افراد تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف منطقه و کشور بوده و در حال حاضر نیز بسیاری از مسئولین و افراد تاثیر گذار از این منطقه در سطح کشور به فعالیت می­پردازند و وجود این استعداد‌های فاخر و پتانسیل غنی ایجاب می­‌نمود که باید ایجاد دانشگاه و تکمیل پروژه‌های آموزش عالی در رشته‌های مختلف در این منطقه زودتر از زمان فعلی صورت می‌گرفت و حال که به هر دلیل این کار امروز صورت می­گیرد نیازمند همکاری عموم مسئولان و مردم برای پیشبرد اهداف نظام آموزش عالی کشور و گسترش امکانات جهت بهره گیری جوانان منطقه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، آموزش عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار