رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و کشف یک پرونده با موضوع برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب شهروندان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه بیش از ۱۵۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز طی چند مرحله از حساب بانکی وی برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی عنوان داشت قصد انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت بانک خود را داشتم که با جستجوی نام اینترنت بانک مورد نظر در گوگل وارد اولین سایت شدم سپس هرچه تلاش کردم موفق به انجام عملیات بانکی خود نشدم و پس از دقایقی متوجه برداشت غیرمجاز در چند مرحله به مبلغ مجموعاً ۱۵۰ میلیون ریال از حساب شدم.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: کارشناسان با بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت شبیه اینترنت بانک اصلی مورد نظر اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: پس از محرز شدن هویت متهم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضائی متهم در محل اختفای خود در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد: شهروندان می‌بایست جهت ورود به اینترنت بانک خود به سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه و از جستجو در موتور‌های جستجوگر خودداری کنند و حتماً از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل و به نتایج موتور‌های جستجوگر اکتفا نکنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.