افزایش کلاهبرداری با استفاده از نام کاربری اینستاگرام در اصفهان

رییس پلیس فتای استان اصفهان از افزایش کلاهبرداری با استفاده از نام کاربری اینستاگرام برای برداشت از حساب شهروندان اصفهانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به افزایش چشمگیر جرایم مربوط به کلاهبرداری و به ویژه کلاهبرداری اینترنتی گفت: ورودی شکایات به دلیل سوء استفاده از حساب کاربری در اینستاگرام و به ویژه کلاهبرداری از فالور‌ها افزایش زیادی داشته است.

او با بیان اینکه اغلب کسانی که درگیر این کلاهبرداری‌ها می‌شوند معمولاً بالای ۴۰ سال هستند، ادامه داد: این افراد آشنایی زیادی با کارکرد این شبکه و نحوه ایجاد امنیت برای حساب کاربری خود ندارند.

استفاده از رمز‌های ساده عامل کلاهبرداری

رییس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام کاربرانی که دچار سوء استفاده از حساب کاربری‌شان شدند از رمز‌های ساده برای حساب‌های خود استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: این رمز‌ها قابل حذف است و کاربران باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه استفاده از رمز دو مرحله‌ای می‌تواند امنیت شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهد، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در این زمینه همه کاربران از این روش استفاده کنند تا کلاهبرداری‌ها به صفر برسد.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: چنانچه در شبکه‌های مجازی شخصی از آشنایان و دوستان درخواست پول داشت باید با شخص تماس گرفته و بعد نسبت به کمک مالی اقدام کنند چرا که این ترفند بسیار مورد استفاده کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار