آیین افتتاح دانشکده دامپزشکی و سرای دانشجویی حضرت ام البنین (س) در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به مناسبت هفته دولت، آیین افتتاح دانشکده دامپزشکی و سرای دانشجویی حضرت ام البنین (س) با حضور اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های بن، سامان و شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد و جمعی از مسئولان استانی  در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به خصوص شهدای دولت و وشهید رجایی و باهنر از تلاش‌های رییس دانشگاه شهرکرد و مدیران استانی در راستای پیشبرد اهداف کشور و استان، تقدیر و تشکر کرد.

او با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیران و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اتفاقات خوبی در استان رخ داده است گفت: اگر با تفکر، تدبیر، دقت و حوصله پیش برویم همه مسائل و مشکلات به مرور زمان حل خواهد شد.

عباسی افزود: دولت‌ها عوض می‌شوند و جریانات سیاسی در طول زمان در حال گذر هستند، اما این نظام و مملکت جمهوری اسلامی است که ماندگار است و با وجود مشکلات زیادی که وجود دارد، هرجایی اتحاد وجود داشته کار‌ها به خوبی پیشرفته است و کنار هم قرار گرفتن همه نهاد‌ها همیشه تاثیر گذار بوده و خواهد بود.

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های بن، سامان و شهرکرد گفت: آنچه سبب شکل گیری انقلاب اسلامی شده است، سبب رشد، ارتقا و تداوم کشور است و تبعیت از ولایت فقیه، وحدت و همدلی درون کشور، خدمت بی منت و کار شبانه روزی شاخصه عبور از مشکلات است.

او با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در استان از جمله ناحیه صنعتی_تخصصی بادام استان اظهار داشت: دانشگاه باید به سمت جذب رشته‌های تخصصی در حوزه فرآوری محصولات بادام حرکت کند، چراکه استان چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد بادام کشور را تولید می‌کند و این محصول مزیت اصلی استان است و دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد باید در این حوزه نقش جدی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


راستینه گفت: حوزه‌های پژوهشی و دانشگاهی می‌تواند نقطه اول سرمایه گذاری برای رشد و ارتقاء جایگاه علمی استان باشد و لذا از خیّرین استان چهارمحال و بختیاری برای مشارکت در این حوزه‌ها دعوت می‌کنیم.

سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد، نیز در این آیین ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب وفادار ایشان، تبریک روز کارمند و هفته دولت، از زحمات و حمایت‌های استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران و معاونان استان به ویژه جامعه پرتلاش دانشگاه شهرکرد تقدیر و تشکر کرد.

او گفت: دانشگاه شهرکرد در حال حاضر بالغ بر ۸ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، ۴۰۰ عضو هیئت علمی ثابت، ۱۸۰ مدرس حق التدریس و ۳۰۰ کارمند دارد و با تلاش جمعی این بزرگواران توانسته ایم از جمله دانشگاه‌های تاثیر گذار در سطح ملی و بین المللی باشیم.

کریمی با اشاره به مشارکت خیّرین در بعضی از پروژه‌های عمرانی دانشگاه از جمله خوابگاه بنیاد ۱۵ خرداد، خوابگاه حضرت ام البنین (س)، سالن کنفرانس شهید روحی و مشارکت در تکمیل و بهره برداری ساختمان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر مشارکت خیّرین در دانشگاه شهرکرد رو به افزایش است و باید تلاش کنیم حضور خیّرین در دانشگاه شهرکرد پررنگ‌تر شود.

رییس دانشگاه شهرکرد ضمن قدردانی از زحمات و حمایت خیّران از دانشگاه شهرکرد گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد و بنایراین باید بیش از پیش به دنبال جذب مشارکت خیّرین در دانشگاه شهرکرد باشیم.

کریمی گفت: امسال دانشگاه شهرکرد، در هفته دولت، دو پروژه عمرانی آماده افتتاح دارد. یک پروژه دانشکده دامپزشکی است که علی رغم مشکلاتی که در مسیر ساخت و تکمیل آن وجود داشت و با حمایت استاندار محترم، با هزینه‌ای بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان به مساحت ۸۸۰۰ مترمربع تکمیل و آماده افتتاح شد و پروژه دیگر، سرای دانشجویی ۹۶ سوئیتی حضرت ام البنین (س) است که با مشارکت خیّر عالی قدر حاج الیاس رئیسی نافچی با وزارت علوم ساخته شد و آماده افتتاح است که می‌تواند گامی موثر در راستای جذب دانشجویان بین المللی باشد.

گفتنی است؛ در این آیین، استاندار و سایر شرکت کنندگان با حضور بر سر قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه شهرکرد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس، شهدا دولت و انقلاب را گرامی داشتند و با نثار فاتحه برای شهیدان آرزوی علو درجات نمودند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار