یک کارگردان تئاتر از بی‌توجهی مسئولان و مردم به جوانان مستعد عرصه هنر‌های نمایشی انتقاد کرد.

مسعود شیرانی‌فرد کارگردان تئاتر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات تئاتر و انتظارات اهالی تئاتر توضیح داد: یکی از مشکلات تئاتری‌ها تبعیض بین گروه‌های هنری شناخته شده و تازه‌کار است. یک قسم از تبعیض از سوی مخاطب است؛ متأسفانه ترجیح مخاطبان این است نمایش‌هایی را ببینند که بازیگران و عوامل شناخته شده دارند و همین یعنی نبود حمایت مردمی. در گروه‌های ناشناخته همیشه شاهد استعدادهای بسیار درخشان بودیم و هستیم. اما به علت نبود حمایت تماشاگر، بازیگران با استعداد دیده نمی‌شوند و در نتیجه فراموش می‌شوند.

وی در ادامه افزود: مشکل بعدی نبود حمایت مسئولان و سالن‌دارهاست. آنها به دلیل بازگشت سرمایه و مالی و مسائل تبلیغاتی ترجیح می‌دهند، برای درآمدزایی بهتر از گروه های شناخته شده استفاده کنند. در نتیجه، گروه‌های گمنام برای دریافت بودجه و سالن مظلوم واقع می‌شوند. لازم است این را هم بگویم که بسیاری از این گروه ها حتی حاضر به پرداخت هزینه برای سالن های دولتی هم هستند؛ اما با کمال تأسف شاهد اجحاف در حق ناشناخته ها و در اکثر مواقع افراد مستعد هستیم که از قشر جوان و صاحب تفکرند. همین بی‌توجهی‌ها و کمبود حمایت از آنان باعث ضربه بزرگی به فرهنگ و این جوانان پر استعداد و متفکر می شود.

این هنرمند تئاتر درباره آینده هنرهای نمایشی کشور در این وضعیت توضیح داد: مخاطب امروز را باهوش‌تر، باسوادتر و آگاه‌تر می‌بینم و امیدوارم که به صورت خودکار، از کارهای ارزشی و هنری دارای تفکر حمایت کند. از طرفی ما باید نگران این باشیم که به دلیل تعطیلی های پیاپی و نبود تئاتر مستمر روی صحنه فعلاً حضور تئاتری ها در عرصه هنری ضعیف شده است. ترجیح برخی افراد به انجام کارهای تصویری نسبت به تئاتر اصلاً اتفاق جالبی نیست و بیشتر تهدید برای تئاتر محسوب می شود. گرچه بچه های تئاتری با همه بی مهری ها روز به روز با قدرت و عشق به این کار ادامه می دهند. این بی توجهی و از همه بدتر نادیده گرفتن این گروه های مستعد و اهل مطالعه و دارای تفکر بی‌انصافی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار