مرمت دالان ورودی مسجد مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز

مدیر پایگاه مجموعه بازار جهانی تبریز گفت: دالان ورودی مسجد مجموعه تاریخی حسن پادشاه این شهر به طور کامل بازسازی و مرمت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اسمعیلی مدیر پایگاه مجموعه بازار جهانی تبریز گفت: طی دو سال اخیر شاهد تلاش‌های بی‌وقفه متخصصان حوزه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در راستای احیا و بازسازی مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز هستیم که خوشبختانه نتیجه آن اکنون به خوبی قابل مشاهده است.

او با بیان اینکه مرمت دالان ورودی مسجد مجموعه حسن پادشاه در ادامه عملیات جامع حفاظت، مرمت و بازسازی این مجموعه در حال انجام است، اظهار کرد: در این مرحله از حفاظت و مرمت مجموعه حسن پادشاه، مرمت دالان ورودی مسجد با اجرای اقداماتی اعم از برداشت بخش فرسوده، اجرای طاق نما و خونچه پوش و پاکسازی و استحکام‌بخشی ازاره‌های سنگی اجرا می‌شود.

اسمعیلی ادامه داد: در ادامه این مرحله از مرمت مجموعه تاریخی حسن پادشاه، اجرای مخزن جمع‌آوری فاضلاب، راه‌اندازی موتورخانه، کف‌سازی و اجرای سنگفرش بخشی از حیاط در دستور کار قرار دارد و این مراحل تا پایان مهرماه امسال به اتمام خواهد رسید.

او گفت: مجموعه تاریخی حسن پادشاه گواه و روایتگر تاریخ باشکوه آذربایجان است که احیای آن امری ضروری در حوزه اختیارات و وظایف میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار