رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۹۱۶ مقاله دانشجویی به بیست و دومین همایش ملی سالانه ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: از مجموع مقالات دریافتی ۲۰۹ عنوان پذیرفته شده که ۶۴ مقاله به صورت سخنرانی، هشت مقاله در قالب پنل تخصصی و بقیه به صورت پوستر در این همایش سه روزه از نهم تا یازدهم شهریور امسال ارائه می‌شود.

او افزود: بیشترین مقالات ارسالی به ترتیب در بخش‌های علوم پایه، بیماری کرونا، تحقیقات بالینی، پرستاری و مامایی، کارآفرینی و فناوری در حوزه‌های کاربردی علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مهمترین محور‌های برگزاری این همایش را بیماری‌های غیرواگیر، اختلالات متابولیک، پیشگیری، مدیریت و درمان، ارتقای سلامت، بهداشت مادر و کودک، سلامت خانواده و جامعه، سالمندان، سرطان و پیوند اعضا، علوم پایه پزشکی، طراحی و ارزیابی داروها، بهداشت دهان و دندان، پرستاری و مامایی، اعتیاد، گیاهان دارویی و دارو‌های طبیعی، توانبخشی، طب و داروسازی سنتی، کارآفرینی و فناوری در علوم پزشکی، علوم اعصاب و بهداشت روان، آسیب شناسی و علوم آزمایشگاهی، نوآوری‌های علوم پزشکی، سلول‌های بنیادی، ژنتیک در پزشکی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی ذکر کرد.

دکتر باذلی دیگر محور‌های این همایش را سلامت در بلایا و فوریت‌ها، اخلاق در پژوهش سلامت و ایمنی غذا، بیماری‌های خود ایمنی، ترجمان دانش، ثبت پتنت، تجاری سازی و ایده پردازی بیان کرد.

او تصریح کرد: محور‌های ویژه این همایش را نیز بیماری کرونا و سلامت از دور، شامل بخش‌های پیشگیری، درمان، مراقبت، سبک زندگی، خودمراقبتی، فرهنگ، اقتصاد و معیشت، ایمنی و بهداشت محیط، آموزش، مدیریت بحران و ارائه تجارب و راهکار‌ها با محوریت تعیین کننده‌های اجتماعی سلامت تشکیل می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تأکید کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، سخنرانان داخلی و خارجی این همایش بیشتر به صورت برخط و مجازی و از بستر اینترنت در زمینه محور‌های یاد شده سخنرانی خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


دکتر باذلی، ایجاد شور و نشاط و تقویت روحیه پژوهشگری در بین دانشجویان و فعالان پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی را از اهداف برگزاری این همایش ملی برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گناباد با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و سابقه برپایی همایش و کنگره‌های علمی و پژوهشی در سطوح ملی و بین المللی، سال گذشته درخواست خود برای برگزاری کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ارسال کرده بود که مورد موافقت قرار گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستان‌ها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ر. ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار