مدیر روابط‌ عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پیک پنجم کرونا، میزان تماس‌‌ها با اورژانس مشهد حدود سه برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علیشاهی مدیر روابط‌ عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پیک پنجم کرونا میزان تماس‌ها با اورژانس مشهد، حدود سه برابر شده است.

او با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا روزانه ۵۰۰۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ مشهد گرفته می‌شود، افزود: قبل از پیک پنجم کرونا، اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه ۷۰۰ ماموریت را انجام می‌داد که در پیک پنجم به ۱۰۰۰ ماموریت در روز رسیده است و این در حالی است که بیشتر ماموریت‌های اورژانس مشهد به دلیل کرونا است.

مدیر روابط‌عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: میزان تماس‌ها با اورژانس مشهد در پیک پنجم کرونا حدود سه برابر شده است و تا قبل از شروع پیک پنجم و در خرداد ماه روزانه ۳۰۰۰ تماس با فوریت‌های پزشکی مشهد گرفته می‌شد که در حال حاضر میزان تماس‌ها یک و نیم برابر شده و به ۵۰۰۰ تماس رسیده است.

علیشاهی با اشاره به اینکه به دلیل ابتلاء نیرو‌های فوریت پزشکی به کرونا و یا خستگی آنان، با کمبود نیرو مواجه هستیم، بیان کرد: متاسفانه نیرو‌های اورژانس مشهد به دلیل حجم بالای ماموریت‌ها مجددا به کرونا مبتلا شدند وبه دلیل مرخصی استعلاجی همکاران و فشار کاری بالا، با کمبود نیرو مواجه هستیم.


بیشتر بخوانید


او در مورد کمبود تجهیزات نیز تصریح کرد: با اینکه بیمارستان‌ها به دستگاه اکسیژن‌‌ساز و کپسول مجهز هستند،در زمینه کپسول‌های اکسیژن در آمبولانس‌ها با توجه به حجم بالای ماموریت‌های کرونایی  به کپسول اکسیژن بیشتری نیاز داریم و این در حالی است که کارخانه‌هایی که در مشهد اکسیژن کپسول‌ها را تامین می‌کنند، محدود هستند و حجم کپسول‌های خانگی و درمانگاه نیز محدود و کم است، به همین دلیل کار اورژانس نیز در این زمینه مشکل شده است.

مدیر روابط‌ عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: اورژانس نیاز دارد که با کپسول اکسیژن بیشتری این موضوع را پوشش دهد. تعدادی کپسول اکسیژن دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی را خیرین برای اورژانس مشهد تامین کرده‌اند، اما باز هم خیرین می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند و اورژانس مشهد حداقل به ۵۰ کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری نیاز دارد تا بتواند پشتیبانی بهتری داشته باشد.


ماموریت‌های اورژانس مشهد

علیشاهی اظهار کرد: ۵۰ درصد ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد مربوط به کرونا است که ممکن است فردی به دلیل مشکلات قلبی با اورژانس تماس گرفته باشد، اما به کرونا نیز مبتلا است.

او افزود: در زمان بحران استاندارد‌ها تغییر می‌کند و هدف ما حداکثر خدمت‌رسانی به مردم است و مشکل این روز‌های ما درخواست‌های غیرضروری شهروندان مانند واکسیناسیون کرونا در منزل، گرفتن تب در منزل، آوردن کپسول اکسیژن به منزل و آمدن پزشک به منزل است و انرژی همکاران ما صرف تماس‌ها و درخواست‌های غیر فوریتی می‌شود.

مدیر روابط‌ عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اگر مردم یاد بگیرند که از اورژانس درخواست‌های فوریت و اضطراری خود را داشته باشند، قطعاً تعداد ماموریت و تماس‌های ما کاهش پیدا می‌کندو در آخر از مردم درخواست می‌کنم که اگر در روز‌ها می‌خواهند نذری انجام دهند، در حوزه کمک به تجهیزات سرمایه‌ای همانند کپسول اکسیژن، دستگاه‌های پزشکی و ونتیلاتور  باشد که مراکز درمانی کشور بیشتر به آن نیاز دارند.

 

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.