به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد رضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شاهدیم دانش آموزانی که به ظاهر در کلاس مجازی شرکت دارند، اما عملا هوش و حواسشان در جایی دیگر است.
ناظم زاده با اشاره به ارائه آموزشهای مجازی در شرایط اضطراری، تاکید کرد: کیفیت آموزش به شکل حضوری بالا است و در شرایط عادی نیاز به آموزش ترکیبی (مجازی و حضوری) است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با یادآوری درسهای خودخوان و حضوری تصریح کرد: یادگیری بسیاری از دروس نیاز به برگزاری حضوری کلاس است .
وی با بیان واکسیناسیون بالغ بر ۸۰ درصد از معلمان استان، اظهار کرد: دانش آموزانی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند چگونه میتوانند در کلاسهای حضوری شرکت داشته باشند.
ناظم زاده با اعلام اینکه در یکسال و نیم شیوع کرونا شاهد فراهم کردن بخشی از زیر ساختهای آموزش مجازی، همانند شبکه شاد بودیم، افزود: سالهای متمادی بستر آموزش مجازی در کشورهای اروپایی فراهم شده بود و شیوع کرونا در کشور ما سبب روآوری به آموزشهای مجازی شد که اگر چه با مشکلات عدیدهای در ابتدای راه مواجه بودیم، اما امروزه بسیاری از سختیها و موانع کار از بین رفته است.
وی افزود: با کمک خیران با تهیه موبایل، زمینه تحصیل برخی از دانش آموزان بی بضاعت را فراهم ساختیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بر شمردن شکایتهای متعدد دانش آموزان در حوزههای مختلف، گفت: نارضایتی از نرم افزار شاد، زمان بندی نامناسب کلاس ها، تسلط نداشتن دبیران آموزشی، بیشترین میزان شکایت ثبت شده است.
وی ترک تحصیلی پنهان در دانش آموزان که به ظاهر در کلاس آنلاین حضور پیدا میکنند، اما در واقع توجه آنها به درس ارائه شده توسط معلم نیست، گفت: خانوادهها باید در این حوزه با معلمان همکاری لازم داشته باشند و فرزندان خود را رها نکنند، زیرا پس از کرونا، دانش آموزانی که درس را بخوبی فرا نگرفتند برای رفتن به کلاسهای بعدی با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانشآموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل میکنند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام