برخی رسانه ها گزارش دادند که طبق توافق ترکیه با طالبان، قرار است ترکیه و قطر به صورت مشترک مدیریت میدان هوایی بین‌المللی کابل را به عهده بگیرند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه انگلیسی زبان گزارش کرده است که بر اساس پیشنویس توافق ترکیه با طالبان، قرار است ترکیه و قطر به‌گونه مشترک میدان هوایی بین‌المللی کابل را مدیریت کنند.

دو منبع آگاه از این موضوع گفته‌اند که ترکیه از طریق یک شرکت خصوصی که کارمندان آن متشکل از سربازان و پولیس سابق این کشورند، امنیت میدان هوایی کابل را تامین خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که پیشنویس توافق با طالبان پس از اتمام روند خروج آمریکا از هفته آینده نهایی می‌شود، اما پیش از آن باید از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تایید شود.

طبق گزارش، انتظار می‌رود که اردوغان در این مورد با متحدان ناتو به‌ویژه آمریکا رایزنی کند. همچنین سخنگویان طالبان از دادن پاسخ به پرسش‌های این رسانه خودداری کرده و گفته‌اند که اجازه گفتگو با رسانه‌ها در این زمینه را ندارند.

ترکیه و قطر تاکنون در این باره به صورت رسمی چیزی نگفته اند.

موضوع مدیریت و تامین امنیت میدان هوایی بین‌المللی کابل از سوی ترکیه از مدت‌ها پیش مطرح بوده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه چند روز پیش گفت که طالبان از کشورش خواسته‌اند تا مدیریت میدان هوایی کابل را بر عهده بگیرد. اردوغان اما تاکید کرده بود که تاکنون در این زمینه تصمیمی نگرفته‌اند.

منبع: اطلاعات روز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.