همزمان با جان باختن دو برادر خبرنگار در انفجار‌های پی هم در میدان هوایی کابل نگرانی خبرنگاران از عدم مصونیت جانیشان در افغانستان بیشتر شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا احمدی خبر نگار روزنامه افغانستان ما و مجتبی احمدی برادرش خبرنگار خبرگزاری اطلس، از جمله ده‌ها قربانی اند که در انفجار‌های تروریستی پنج‌شنبه شب در میدان هوایی کابل، جان باخته‌اند.

این دو خبرنگار برای نجات جانشان به میدان هوایی کابل رفته بودند تا به خارج از کشور منتقل شوند؛ اما انفجار امانشان نداد.

مرگ این دو خبرنگار موجی از ناامیدی را در میان خبرنگاران در کشور به وجود آورده و آنان با راه اندازی هشتگ در شبکه‌های اجتماعی، خواستار خروج از افغانستان شده‌اند.

جلیل پویا یکی از خبرنگاران در این خصوص گفت که علی رضا خبرنگار فعال و یکی از کسانی که به واقع در پاکی شهر و محیط اش تلاش میکرد. او کوشش داشت با اطلاع رسانی جامعه‌اش را به سوی یک جامعه آرام و دارای محیط پاک سوق دهد، اما متاسفانه ترورستان امانش نداد.

حمید پیمان عظیمی یکی از خبرنگاران دیگر کشور نیز در مورد مرگ این دو خبرنگار جوان و پر انرژی گفته که آقایان احمدی خبرنگار صادق و وطن دوست بود، اما دریغا که دیگر نیست.

با این وجود، جان باختن این دو خبرنگار برادر موجی از نا امیدی را در میان خبرنگاران در خصوص ادامه کار خبرنگاریشان در کشور به وجود آورده و آنان با راه اندازی هشتگ در شبکه‌های اجتماعی خواستار کمک کشور‌های حامی حقوق بشر و آزادی بیان شده تا برای نجات جان خود از افغانستان خارج شوند.

نوید احمد بارکزی یک خبرنگار دیگر نیز با نشر هشتک درخواست کمک برای خروج خبرنگاران گفته که افغانستان دیگر جای زندگی برای خبرنگاران نیست و این قشر آسیب پذیر هر لحظه در معرض خطر جانی قرار دارند.

هرچند برخی کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و امریکا گفته اند که فعالان مدنی و حقوق بشری و خبرنگاران را برای خروج از افغانستان کمک می‌کنند، اما به گفته خبرنگاران تا هنوز عملاً در این راستا هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.