مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: از مدیران بانکها می خواهیم تا نهاد ما را "برای شناسایی ۱۱۸ شرکت بی‌نام و نشان که اقدام به دریافت وام ارزی از بانک‌های این استان کرده اما در ازای آن کالایی وارد نکرده یا ناقص انجام داده‌اند" یاری دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: ۱۱۸ شرکت بی‌نام و نشان در این چهارچوب مرتکب سرقت ارزی به ارزش حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

او افزود: این شرکت‌ها قابل شناسایی نیستند و یا وجود خارجی ندارند، زیرا اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی برای شناسایی آن‌ها از همه مراکز و ادارات استعلام کرده که تاکنون همه این اقدامات بی‌نتیجه بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: این شرکت‌ها در حالی اقدام به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی از بانک‌ها در قالب تسهیلات ارزی برای واردات کالا کرده‌اند که یا واردات کالا را انجام نداده اند و یا این اقدام را به صورت ناقص انجام داده‌اند.


بیشتر بخوانید

او تصریح کرد: همه مراحل مربوط به پیگیری و تنظیم پرونده برای این شرکت‌های متخلف در اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی انجام و آرای قضایی پرونده‌ها صادر شده است، اما احکام آن قابل اجرا نیست، زیرا نمی‌توان متخلفان را شناسایی و پیدا کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکید کرد: اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی حتی به سازمان گمرک اعلام کرده تا فعالیت‌های مربوط به این شرکت‌ها را محدود نموده و اجازه صادرات یا واردات را از آن‌ها سلب کند، ولی به هر حال شناسایی متخلفان نیازمند همکاری بانک‌ها است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.