مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان گفت: با توجه به اعلام آغاز واکسیناسیون مادران باردار، این افراد ابتدا با مرکز خدمات جامع سلامت خود به صورت تلفنی تماس گرفته و معرفی نامه دریافت و سپس به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رضا کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به اعلام آغاز واکسیناسیون مادران باردار لازم به ذکر است در گام اول، اولویت دریافت واکسن با مادران بارداری است که در یکی از گروه های زنان باردار ٣٥ سال و بالاتر، مادران در همه گروه های سنی شاغل در بهداشت و درمان، مادرانی که همسرانشان در بخش های کرونا و یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا اشتغال دارند، مادران چاق با نمایه توده بدنی بالای ٣٥، مادران با بارداری دو قلویی، چند قلویی و بارداری با IVF، مادران با بیماری زمینه ای مثل فشار خون و دیابت و مادران واجد شرایط با سن بارداری بالای ٢٨ هفته بیشتر باشند و سپس سایر گروه هاست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان گفت: مادران باردار چنانچه شرایط فوق واکسیناسیون را دارند، ابتدا با مرکز خدمات جامع سلامت خود به صورت تلفنی تماس گرفته و معرفی نامه دریافت کنند، سپس به مرکز واکسیناسیون ویژه مادران باردار مراجعه کنند.

وی از پوشش ۶۹٫۲ درصدی واکسیناسیون جمعیت هدف بالای ۶۰ سال در شهرستان خاش و تفتانخبر داد و گفت: روزانه ۷۵۰ دز واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت تزریق می‌شود.

کرد ادامه داد: تاکنون ۱۹۶۵۳ نفراز جمعیت هدف در مجموعه تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: تا قبل از اجرای واکسیناسیون، بیشترین آمار مرگ و میر در بین سالمندان بود که خوشبختانه به واسطه واکسیناسیون میزان ریسک این گروه کاهش پیدا کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان بیان کرد: انتخاب سلامتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، واکسیناسیون، نرفتن به سفر و مهمانی و عروسی هرگونه مراسم تجمعی می تواند به اختیار باشد نه به اجبار، تا زمانی که ایمنی گروهی در جامعه ایجاد گردد حتی افرادی که دو نوبت واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، باید از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.