اتصال ۷۹۲ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از اتصال ۷۹۲ واحد صنعتی به گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی‌های انجام شده به دو هزار و ۱۶۶ واحد صنعتی جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه CNG گازرسانی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با گازدار شدن ۷۹۲ واحد صنعتی، در مصرف سالانه ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: در سال جاری برنامه ریزی‌های مدون و منظم صورت گرفته که تا پایان سال به ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی استان گازرسانی انجام گیرد.

فعله گری گفت: در شروع سال جدید و با تمام محدودیت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان مرداد ماه تعداد ۱۳۱ واحد صنعتی گازدار شدند.

او با اشاره به اینکه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با گازرسانی به ۲۵۰ واحد صنعتی ۸۴ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق می‌شود، افزود: با تحقق این هدف گام‌های اساسی برای دستیابی به جهش تولید برداشته می‌شود و سالانه در مصرف چهارمیلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان بهره مندی واحد‌های صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی دائم ذکر کرد و یادآور شد: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحد‌های صنعتی فعال است تا پایان سال جاری نعداد ۱۲۰ واحد دیگر به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می‌پیوندد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.