به مناسبت هفته دولت؛

۸۶ طرح گازرسانی در کردستان به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: به مناسبت هفته دولت، ۸۶ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی در استان با ۳۹۸ میلیارد ریال هزینه، به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان  اظهار داشت: امسال در هفته دولت ۸۶ طرح و پروژه گازرسانی در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل افتتاح ۲۳ پروژه گازرسانی روستایی و ۶۳ واحد صنعتی است.

فعله گری اضافه کرد: با گازرسانی به ۲۳ روستای استان در هفته دولت تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در استان از یک هزار و ۴۰۲ روستا به یک هزار و ۴۲۵ روستای گازدار افزایش می‌یابد، ضمن اینکه هم اکنون عملیات گازرسانی به ۱۲۵ روستا در حال انجام است.

او با بیان اینکه برای گازرسانی به ۲۳ روستای گازدار شده بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: هفته دولت در شهرستان بیجار گازرسانی به ۱۱ روستا، شهرستان سقز هفت روستا، سنندج و قروه هرکدام یک روستا و در شهرستان دیواندره سه روستا به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه درصد نفوذ گاز طبیعی در خانوار‌های روستایی به بیش از۹۶.۵ درصد رسید، افزود: با گازدار شدن این تعداد از روستا‌ها بیش از ۶۸۰ خانوار به مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه خواهد شد.

فعله گری اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت در بخش صنعت نیز تعداد ۶۳ واحد صنعتی با ۱۷۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

 او افزود:در مجموع به مناسبت هفته دولت، ۱۱۲ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی با یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال هزینه، در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: در همان هفته، عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۷ پروژه روستایی، گازرسانی به ۶ واحد صنعتی و مقاوم سازی سه واحد ساختمانی با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه دو شخصیت فداکار انقلاب، محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر است که از دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

در حال حاضر ۵۶۲ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گازرسانی ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.