یک مقام مسئول گفت: مسیر دوغاورن به اسلام قلعه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بعد از ۶ دهه بازگشایی شد.

جواد هدایتی مدیرکل دفتر نظارت سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در مرز ارمنستان و نوردوز تردد عادی برقرار شده است، گفت: از دیشب تاکنون تردد برقرار شده و مشکلی در تردد کامیون‌ها وجود ندارد.

او ادامه داد: دو روز پیش مسیر اتصال ارتباطی مرز نوردوز به ایروان به دلیل اختلافات مرزی بسته شد و حسب اطلاعات واصله، نیرو‌های صلح‌بان روس مداخله کردند و قرار شد که این موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حل و فصل شود.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای مسیر مسدود شده مسیر جایگزین اعلام شد، تاکید کرد: مسیر ارتباطی بین دو شهر قاپان تا گوریس بسته شده بود و کشور ارمنستان هم برای این مسیر، جایگزین را معرفی کرده، اما از آنجایی که این محور عرض کمی دارد و مناسب تردد تریلی نیست، جلوی تردد تریلی‌ها به این سمت را گرفتیم.

هدایتی با بیان اینکه مرز برای خودرو‌های ۱۰ چرخ و ۶ چرخ باز است و خودرو‌های متوسط امکان تردد دارند، گفت: مرز ایران و ارمنستان با اعلام محور جایگزین بسته نیست، اما امکان تردد خودرو‌های سنگین و تریلی از این مسیر جایگزین وجود ندارد.

او درباره معطلی کامیون‌ها چه از طرف ایران برای تردد به سمت ارمنستان و چه از طرف ایروان به سمت ایران، افزود: تردد کامیون در هر دو طرف همواره وجود داشته و خواهد داشت. طبیعتا در این شرایط تردد کامیون‌ها در هر دو طرف متوقف می‌شود، اما ارمنستان اعلام کرده در مدت زمان کوتاه مشکل را برطرف می کند که خوشبختانه به قول خود عمل کرد.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری همچنین از افتتاح و اتصال مسیر مرز اسلام قلعه افغانستان با همکاری و تامین زیر ساخت‌ها هم خبر داد و گفت: این مرز پس از گذشت ۶ دهه با تامین زیر ساخت و تخصیص اعتبار توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازگشایی شد.

هدایتی اظهار کرد: این مرز ۶ دهه بود که اجازه بازسازی برای آن‌ داده نمی شد؛ اما امروز با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان بازگشایی شد و از این پس مسیر افزایش تردد کامیون‌ها و مسافران از رونق بیشتری برخوردار می‌شود.

او تصریح کرد: در این مسیر جدید ترانزیتی هم مسافر و هم کامیون تردد دارند و البته اولویت ترانزیت تجاری است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری یادآور شد: در حال حاضر در افغانستان مرز‌های سه گانه باز است و ترانزیت در این مرز‌ها انجام می‌شود.

او درباره آخرین وضعیت کنترل و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مرزها‌ی کشور‌های مختلف و حضور مسافران هم گفت: تمامی مرز‌ها به صورت مداوم ضدعفونی می‌شوند و تمامی مسافران و رانندگان کامیون هم توسط ماموران وزارت بهداشت به صورت مداوم کنترل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار