در حال حاضر ذخایر خونی خراسان رضوی رو به کاهش است، چشم‌های منتظری هستند که فقط با اهدای خون ما، ادامه زندگی برایشان میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا اسلامی سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: پس از شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ در سطح خراسان رضوی به ویژه مشهد، مراجعات اهداکنندگان به شدت کاهش یافته است و با توجه به نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی سالم در بیمارستان‌های خراسان رضوی اکنون این مراکز کمبود شدید ذخایر خون دارد.

او افزود: با ادامه این روند در روز‌های آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

اسلامی بیان کرد: ویروس کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.

پایگاه‌های فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد عبارتند از:
پایگاه اهدای خون ثامن: پارکینگ شماره ۴ سابق حرم مطهر ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست
پایگاه امام رضا (ع): میدان تقی آباد - ابتدای خیابان دانشگاه
پایگاه امید: - خیابان شیرازی - نبش شیرازی ۳ - مجتمع تجاری اقامتی امید - طبقه منهای ۱
پایگاه شهید سلیمانی (میلاد): آزاد شهر - چهارراه میلاد - بین استقلال ۲ و ۴
پایگاه شهید کریمی: قاسم آباد - چهارراه مخابرات - شریعتی ۲۸
پایگاه مهر: بلوار ابوطالب- نبش ابوطالب ۳۳
به همراه داشتن کارت ملی و ماسک جهت اهدای خون الزامی است.
لطفا اهداکنندگان عزیز از آوردن همراه جدا خودداری نمایند
پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۴۵/۷ الی ۰۰/۱۳ و در نوبت عصر از ۰۰/۱۴ الی ۴۵/۱۸ و روز‌های پنج شنبه ۷:۴۵ تا ۱۲:۳۰ و بعداظهر پایگاه امام رضا علیه السلام از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۰۰:۱۹ و روز جمعه هم فقط پایگاه امام رضا علیه السلام از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳:۰۰ میباشد.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.