عالم شیعی لبنان سیاست آمریکا را فشار بر مردم برای تسلیم شدن عنوان و تاکید کرد کلید نجات لبنان، شجاعت است که بر سیطره واشنگتن پایان خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، «شیخ احمد قبلان» مفتی شیعی لبنان اعلام کرد امروز شاهد نبرد آمریکا ضد ملت و کشورمان بر اساس قاعده «زمین سوخته» هستیم. مشهور است که آمریکا متحدان خود را برای زمین زدن رقبایش فدا می‌کند و این همان سیاستی است که در لبنان بکار گرفته است. آمریکا برای خلاص شدن از دست مقاومت، همه ابزار‌های مالی، پولی و سیاسی خود را بکار گرفته و مردم را در تنگنای شدید قرار داده است. آمریکا حتی شیر خشک را بر نوزدان حرام کرده است.

وی تاکید کرد: این نبرد، نبرد همه لبنانی‌ها از مسلمان و مسیحی است. دفاع از حق مردم لبنان در داشتن زندگی شرافتمندانه، وظیفه دینی و ملی و انسانی همه است. باید از مردم در برابر جنگ اقتصادی و تجاری و احتکار و بازی با قیمت‌ها و بالا بردن ارزش دلار حمایت کنیم.

قبلان ادامه داد: پدیده وحشتناکی که شاهد آن بوده ایم، کینه شدید آمریکاست تا جایی که سیاست جنایتکارانه و کثیف آن باعث شد تا از ورود کمک برخی از کشور‌های منطقه برای بیماران سرطانی جلوگیری شود. آمریکا سیاست خفقان و آشوب و قرار دادن مردم میان بد و بدتر را پیش گرفته تا جامعه را صد سال به عقب بازگرداند. آمریکا با این کار‌ها می‌خواهد لبنان را تحقیر کند و ذلیلانه به نفع رژیم صهیونیستی پای میز مذاکره بیاورد.

وی تاکید کرد: وظیفه ملی و اخلاقی و انسانی ما دفاع از کشور و حق مردم است. باید بدانیم که در‌ها بسته نیست و برای آمریکا جایگزین وجود دارد، اما استفاده از آن‌ها نیازمند شجاعت و اراده سیاسی است تا به دولتی برسیم که وابسته و شکست خورده نباشد و ملت را از چنگ اختاپوس‌ها نجات دهد. نکته بزرگ در مورد موانع تشکیل دولت آن است که همه پیش شرط‌های موجود، ساخته و پرداخته آمریکاست.

عالم شیعی و خطیب جمعه لبنانی تصریح کرد که آمریکا نمی‌خواهد دولت در لبنان تشکیل شود، زیرا هدف آن، فشار بیشتر بر مردم تا زمان تسلیم شدن آنهاست. اما آمریکا و هم پیمانان آن باید بدانند که نیرو‌های میهن دوست و مخلص تصمیم گرفته اند تا پایان در این نبرد مبارزه کنند. کلید نجات لبنان شجاعت است که به سال‌ها سلطه آمریکا بر لبنان پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار