داستان ادامه دار بحران کمبود سوخت در لبنان

حذف یارانه‌های انرژی از سوی بانک مرکزی لبنان، قاچاق سوخت و وعده‌های غیر عملی آمریکا، بیروت را در طول یک سال با بحران کمبود سوخت رو به رو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بحران سوخت در لبنان از زمانی شدت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد دیگر حاضر نیست یارانه سوخت را پرداخت کند و یارانه این بخش حذف خواهد شد.

اداره کل نفت لبنان روز یکشنبه پس از تصمیم دولت برای حل پیامد‌های بحران سوخت از طریق افزایش بهای هر دلار به میزان ۸۰۰۰ لیره لبنان برای خرید سوخت، بهای سوخت را افزایش داد.

این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبتنی بر نشست روز شنبه دولت و موافقت استشنائی رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر انرژی، تصمیم گرفته شد تا از طریق افزایش بهای هر دلار به ۸۰۰۰ لیره لبنان برای خرید سوخت، با پیامد‌های بحران سوخت مقابله شود.

بر اساس گزارش‌ها قیمت ۲۰ لیتر بنزین در این کشور حالا به ۶۱ هزار و ۱۰۰ لیره لبنان رسیده چیزی معادل ۴۰ دلار و ۵۸ سنت و این یعنی ۳۵ درصد افزایش قیمت. تحریم‌های سزار آمریکا علیه سوریه که مانع از انتقال گاز از دمشق به بیروت می‌شود. لغو قرار داد انتقال گاز از مصر و وعده آمریکا برای اخذ وام‌های کلان از بانک جهانی از سوی لبنان که چیزی جز اختلال در سیستم اقتصادی این کشور را در بر ندارد اوضاع کمبود سوخت و انرژی را لبنان بدتر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار