وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای قطری خود روابط دوجانبه و آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در افغانستان را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تماس تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برقرار کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی افزون بر بررسی افق‌های همکاری‌های دوجانبه، درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در این خصوص اعلام کرد: آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با همتای قطری اش ضمن بررسی روابط و همکاری‌های دوجانبه و تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان، بر ضرورت اهمیت ادامه عملیات در فرودگاه کابل بعد از خروج نیرو‌های ائتلاف تاکید کرد. هدف از ادامه این عملیات تداوم کمک‌های بشردوستانه و سفر‌های ضروری عنوان شده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن همچنین از همتای قطری اش بخاطر حمایت‌های ثابت دوحه و تلاش‌های انسانی و کوشش‌های بی وقفه برای تسهیل در خروج امن شهروندان آمریکایی و کارمندان سفارتخانه‌ها و اتباع خارجی از کابل به دیگر کشور‌ها قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار