کرمانشاه یکی از استان‌های خوشنام در عرصه داروسازی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :این استان جزء دهمین استانی است که صاحب دانشکده داروسازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مجموعه داروسازی شامل جامعه‌ای می‌شود که در ساخت تولید، توزیع، عرضه دارو به بیماران فعالیت می‌کنند.

او گفت : داروسازان کشور و استان در این روز‌های کرونایی شبانه‌روز پای کار هستند به طوریکه که هر دارویی در دنیا تاثیر آن تا حدودی روی کرونا مشخص می‌شد سریع در داخل توسط دانشمندان داخلی تولید می‌شود و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های خوشنام در عرصه داروسازی است و جزء دهمین استانی بود که صاحب دانشکده داروسازی شد، تقریبا حدود ۲۰ سالی‌ست که دارای دانشکده داروسازی است و داروساز تربیت می‌کند.

او افزود: کارخانه‌های داروسازی در استان وجود دارند که به همت محققان داروسازی در حال تولید دارو برای کشور هستند برخی از اقلامی که در این استان توسط داروسازان تولید می‌شود انحصاری و صرفا در کرمانشاه تولید می‌شود.

محمدی استان کرمانشاه از استان‌های شناخته شده کشور در زمینه داروسازی معرفی کرد و گفت: حساسیت و دقت در تولید و عرضه دارو خیلی مهم است که توسط داروسازان مدنظر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.