موفقیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در فراخوان بهترین‌های پژوهش در حوزه مرتبط با کووید۱۹

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:محققان این دانشگاه موفق به کسب رتبه اول کشوری در فراخوان بهترین‌های پژوهش در حوزه مرتبط با کووید۱۹ شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا خدارحمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مقاله چاپ شده در حوزه مرتبط با کووید۱۹ توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با عنوانPrevalence of stress, anxiety, depression among the general population during the COVID-۱۹ pandemic: a systematic review and meta-analysis به نویسندگی نادر سالاری (نویسنده اول) مسعود محمدی (نویسنده مسئول)، شبنم رسول پور (نوسینده مسئول) دکتر علی اکبر ویسی رایگان و دکتر رستم جلالی توانست بالاترین امتیاز در حوزه مقالات مروری چاپ شده در سطح کشور در حوزه کووید۱۹ را به خود اختصاص دهد.

او گفت: در این مطالعه مرور سیستماتیک و متاآنالیز مطالعات انجام شده در خصوص شیوع استرس، اضطراب و در بین جمعیت عمومی در طول همه گیری کووید۱۹ در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر تا مه ۲۰۲۰ صورت گرفته است.

خدارحمی افزود: نتایج این مطالعه نشان داده که در بیماران مبتلا به کرونا، شیوع استرس ۲۹/۶ درصد، اضطراب ۳۱/۹ درصد و افسردگی ۳۳/۷ درصد است.

او افزود: تعداد ارجاعات بالای این مقاله به همراه امتیاز کاربردی بودن بالای آن سبب شده است تا در جایگاه رتبه اول مقالات مروری قرار گیرد.

خدارحمی گفت: این مقاله پراستنادترین مقاله مرور نظام‌مند کووید۱۹ ارسال شده به برنامه انتخاب بهترین‌های پژوهش حوزه کووید۱۹ از سراسر کشور است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.