عضو انجمن فیزیوتراپی ایران درباره روش‌های جلوگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید توضیح داد.

محمد اکبری عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه‌های جلوگیری از قوز کردن دانش آموزان حین درس خواندن با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: نشست و برخاست، فعالیت کم و نشستن به صورت خمیده از جمله عوامل افزایش قوس ناحیه پشتی افراد محسوب می‌شود؛  علاوه بر این فعالیت فیزیکی کم باتوجه به بازی‌های رایانه‌ای که در ایام کرونا افزایش داشته از جمله عواملی است که بر بروز افزایش قوس ناحیه پشتی تاثیر گذار است.

او افزود: برای جلوگیری از قوزی که در ناحیه پشتی افراد یعنی ستون مهره ها به وجود می‌آید باید برای این افراد مخصوصا کودکان محیطی فراهم شود تا فعالیت فیزیکی این قشر از جامعه افزایش پیدا کند، زیرا افزایش فعالیت آن‌ها جایگزین زمان‌هایی می‌شود که بی تحرک بوده و از فعالیت‌های ورزشی و بازی‌های فیزیکی دور بودند.

اکبری بیان کرد: با فراهم کردن محیطی ورزشی برای فعالیت فیزیکی کودکان آن‌ها از اختلال‌هایی همچون قوس کمر دور می‌شوند.

او با اشاره به آغاز حضوری مدارس بیان کرد: با شروع سال تحصیلی و حضوری شدن مدرسه ها، باید راهکار هایی یافت که کودکان را از مشکلات عضلانی دور کند. مدارس باید تمهیداتی را در نظر بگیرند که با شروع سال تحصیلی، دانش آموزان در مدرسه روزانه نیم تا یک ساعت فعالیت فیزیکی و ورزشی داشته باشند. به طوری که دانش آموزان بتوانند عضلات قسمت پشتی بدنشان را تقویت کنند.

عضو انجمن فیزیوتراپی ایران اظهار کرد: کودکان و دانش آموزانی که در دوران کرونا به دلیل کم تحرکی و نداشتن هیچ گونه فعالیتی در این دوران دچار قوز و منحنی شدن عضلات سر و گردن شده اند اگر در محیط مدرسه روزی نیم تا یک ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشند، علاوه بر جلوگیری از افزایش قوز می‌توان آن‌ها را از این مشکلات عضلانی رهایی داد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار