آغاز برداشت گوجه فرنگی از مزارع مشهد

برداشت گوجه فرنگی از سطح ۳ هزار هکتار مزارع کشاورزی مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید خوش‌قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: برداشت گوجه فرنگی از سطح ۳ هزار هکتار مزارع کشاورزی مشهد آغاز شده است و بر اساس شرایط آب و هوایی تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود:کاشت گوجه فرنگی به دلیل دوره تولید کوتاه، مزایای زیاد آن، ارزش اقتصادی و کاشت نسبتا راحت آن مورد استقبال بسیاری از کشاورزان قرار می‌گیرد و مهم‌ترین ارقام کشت شده گوجه در مشهد کاکی، نوید، موبیل و ارقام هیبرید می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: معیار‌های انتخاب بر اساس ویژگی‌هایی مانند نوع میوه، شکل گیاه، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و همچنین عوامل مرتبط با آب و هوا، طول دوره رسیدن و مدیریت کشاورزی است. کشاورزان باید گونه‌هایی را انتخاب کنند که در شرایط محلی بهترین عملکرد را داشته باشند. در آخر بهترین میوه‌ها باید انتخاب شوند و برای بذر فصل بعدی نگهداری شوند.


بیشتر بخوانید


خوش‌قامت با اشاره به اینکه مشهد یکی از قطب‌ها تولید گوجه فرنگی در خراسان رضوی محسوب می‌شود، بیان کرد: محصول تولیدی به صورت تازه خوری علاوه بر تامین نیاز داخل استان، و توزیع آن به سایر استان‌ها مقداری فرآوری شده و محصول فرآوری شده به دیگر کشور‌ها نیز صادر می‌شود.

او تصریح کرد: در فصل کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی در مشهد زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر به صورت ثابت و ۶۰ هزار نفر به صورت فراهم می‌شود.

پیش بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن گوجه فرنگی در مشهد برداشت شود؛ میانگین متوسط عملکرد این محصول ۳۵ تن در هکتار است.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار