ارونقی گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۶۵ هزار تن کالای اساسی پس از انجام تشریفات گمرکی، از بندر امام خمینی (ره) بارگیری و خارج می‌شود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی در بنادر کشور به بیش از ۴ و نیم میلیون تن می‌رسد. از این کالا‌های اساسی می‌توان به موجودی ۲۰۶ هزار تن گندم؛ ۱ و نیم میلیون تن ذرت؛ ۸۵۱ هزار تن جو؛ ۸۴۴ هزار تن کنجاله سویا؛ ۱۸۸ هزار تن شکر؛ ۶۰۴ هزار تن روغن خام و ۳۰۶ هزار تن دانه‌های روغنی اشاره کرد.  

ارونقی افزود: در حال حاضر ۲۰ فروند کشتی حاوی ۳۵۷ هزار تن کالای اساسی گندم، روغن، جو، ذرت، سویا، شکر و دانه‌های روغنی در حال تخلیه در بنادر بوده و ۲۸ فروند کشتی حاوی بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی در لنگرگاه منتظر هستند تا نسبت به پهلوگیری و تخلیه محموله‌های خود اقدام کنند.  

این مقام مسئول موجودی کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) را بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برشمرد و اعلام کرد: با در نظر گرفتن کالا‌های اساسی موجود در بنادر، پای اسکله و منتظر در لنگرگاه، کل موجودی اقلام اساسی در بنادر کشور به بیش از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.  

به گفته ارونقی، در حال حاضر روزانه بیش از ۶۵ هزار تن کالای اساسی پس از انجام تشریفات گمرکی، از بندر امام خمینی (ره) بارگیری و خارج می‌شود که این خروج کالا در ماه‌های اخیر، رکورد جدیدی برای ترخیص و خروج کالا‌های اساسی محسوب می‌شود.  

معاون فنی گمرک کشور تصریح کرد: علاوه بر کالا‌های اساسی ترخیص شده به صورت کامل از گمرک امام خمینی (ره)، تشریفات گمرکی حدود ۶۱۰ هزار تن کالا‌های اساسی و ضروری به صورت درصدی تا سقف ۹۰% انجام شده و این کالا‌ها نیز به مقاصد داخلی در کشور، از گمرک مربوطه ترخیص و خارج شده اند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار