امام جمعه سنندج با بیان اینکه ترکیب وزرا نشان از عزم دولت برای رفع مشکلات مردم دارد، گفت: مسئولان تمام تلاش خود را بکار گیرند تا ضمن مهار تورم و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه، بار سختی‌ها از روی دوش قشر ضعیف جامعه برداشته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: به رییس جمهوری برای ترکیب این کابینه تبریک و برای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که از خطه کردستان است، آرزوی توفیق خدمت رسانی دارم.

رستمی با بیان اینکه هر کدام از وزرا قسم خوردند برای رفع مشکلات مردم از هیچ کوششی فروگذار نکنند، افزود: امیدواریم که در کابینه دولت باند و باندبازی، تعصب و تبعیض وجود نداشته باشد.

او اضافه کرد: خداوند به اعضای کابینه جدید توفیق دهد بتوانند زخم‌های گذشته را ترمیم کنند، ضمن اینکه با تلاش و خدمت صادقانه این مهم امکان‌پذیر است.

امام جمعه سنندج  در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ترور کسانی که در جامعه بشری خدمتگذار هستند، گفت: آن‌هایی که به دست تروریست‌ها ترور می‌شوند نزد خداوند عزیز هستند و شرمساری در جامعه انسانی و بدبختی در آخرت نصیب تروریست‌ها می‌شود.

رستمی ادامه داد: عده‌ای بیگناه به این شیوه جان خود را از دست می‌دهند و چندین فرزند یتیم می‌شوند، اما این سوال می‌ماند به چه گناهی باید کشته شوند.

او با بیان اینکه ۳۰۰ نفر در کردستان ترور شدند که ۵۵ نفر آن‌ها ماموستایانی بودند که غیر از ارشاد مردم گناهی نداشتند، اظهار داشت: ماموستایان شهید، همچون ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی در زمان نماز و در مقابل مسجد و مظلومانه ترور شدند.

امام جمعه سنندج  با بیان اینکه دانشمندانی همچون فخری‌زاده‌ها هم از این ترور‌ها در امان نبوده‌اند، افزود: امیدواریم در دنیای امروز و بویژه در جامعه مسلمانان ترور نماند چراکه این عمل زشت و همواره محکوم است.

رستمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از اهانت به اهل سنت آن هم در دوران عزاداری انتقاد کرد و گفت: به مداحانی که هیچگونه مسوولیتی ندارند مهلت توهین داده نشود، چراکه بزرگترین نعمت خداوند، وحدت میان مسلمین است و این مهم نباید خدشه‌دار شود.

او  یادآور شد: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب، هرکسی که میان مسلمانان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند، منافق و محکوم است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی (ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می‌شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضا‌های موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته‌های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.