حجت الاسلام مهدوی نژاد گفت:حمایت مردمی و همکاری قوا با برنامه ریزی مطلوب و جهادی دولت سیزدهم باید هم راستا و همسو برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک هفته دولت و ابراز خرسندی از رای اعتماد قوی مجلس به اعضای هیات دولت سیزدهم گفت: بسیاری از مشکلات جامعه بخصوص در بخش اقتصادی نیاز به برنامه بلند مدت دارد، اما دولت با امید آفرینی و جلب همکاری و حمایت مردم و سایر ارکان تصمیم گیر و اجرایی کشور در مسیر رسیدگی کوتاه مدت و میان مدت نیز گام بر می‌دارد.

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد با اشاره به فضای سیاسی جامعه در خصوص نحوه عملکرد دولت سیزدهم و رئیس جمهور بخصوص در بخش سیاست خارجی تاکید کرد: تعامل و همکاری با دنیا و کشور‌های دیگر یک اصل پذیرفته شده و مورد تایید رهبری است، اما تسلیم نشدن مقابل مستکبران و استعمارگران و در راس آن آمریکا راهبرد متعالی جمهوری اسلامی در خودباوری و پیشرفت است.

او با تشریح نتایج مداخلات امریکا در دو دهه حضور در افغانستان تجاوز به عراق و حضور در منطقه و همچنین باتلاق عربستان سعودی در مقابل یمن و معضل اسرائیل مقابل غزه و حزب الله تاکید کرد: همه این قدرت‌های استعماری از نیرو، تسلیحات روزآمد، مشاوره‌های نظامی و حمایت ابرقدرت‌ها برخوردار بودند، اما نتوانستند در برابر اراده آهنین ملت‌ها ایستادگی کنند و طبق بیانات رهبری جنگ امروز ملت‌ها جنگ اراده هاست.

حجت الاسلام مهدوی نژاد به موج فراگیر و کشنده ویروس منحوس کرونا در ایران و سایر کشور‌ها اشاره کرد و گفت: رعایت دقیق دستورالعمل‌های پیشگیری، تسریع در واکسیناسیون، تلاش‌های کادر درمان و پزشکی از امور ضروری مقابله است و مردم باید در کنار این اقدامات از توکل به خدا، و توسل و دعا برای بهبودی بیماران و رفع شر کرونا غافل نشوند.

او همچنین ایام ماه محرم و صفر و دوران اسارت خاندان پیامبر اسلام پس از واقعه کربلا را یاد آور شد و تاکید کرد: اگر کربلا جبهه اول روشنگری امام حسین (ع) بود، این دوران و خطبه‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نیز بعنوان جبهه دوم قیام عاشورا نقش مهمی در جاودانگی این حرکت در طول تاریخ داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.