تیم فوتبال یوونتوس از زمان تاسیس برخی از بهترین بازیکنان دنیا را در ترکیب خود داشته است.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  باشگاه یوونتوس ایتالیا از زمان تاسیس در سال ۱۸۹۷ تاکنون، ۳۶ عنوان قهرمانی سری آ را به دست آورده است. یوونتوس تاکنون بسیاری از برترین بازیکنان جهان در پست‌های دفاع، هافبک و مهاجم را در اختیار داشته است. به لطف عملکرد قوی در پنجره‌های نقل و انتقالاتی، یوونتوس در جذب بازیکنان موثر مشکلی نداشته و همین موضوع منجر به قهرمانی‌های پر شمار این تیم شده است. 

با توجه به این که تاکنون بازیکنان بزرگی در تورین بازی کرده اند، انتخاب ۵ بازیکن برتر تاریخ این تیم کار ساده‌ای نیست. ما در این گزارش بهترین بازیکنان تاریخ که برای یوونتوس بازی کرده اند را معرفی کنیم. این بازیکنان ممکن است بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین اسطوره‌های یوونتوس نباشند، اما کیفیت فردی آن‌ها به عنوان فوتبالیست معیار اصلی است.

۱- کریستیانو رونالدو  ( ۲۰۲۱ - ۲۰۱۸

کریستیانو رونالدو نتوانست در یوونتوس عملکرد گذشته خود را تکرار کند. با این حال، وقتی صحبت از دستاورد‌های فردی می‌شود، کریستیانو رونالدو بدون شک بهترین بازیکنی است که تاکنون پیراهن یوونتوس را برتن کرده است. 

رونالدو اولین توپ طلای خود را در سال ۲۰۰۸ در حالی که در منچستریونایتد بازی می‌کرد، به دست آورد. او سپس در سال ۲۰۰۹ به رئال مادرید پیوست. رونالدو در ادامه ۴ توپ طلای دیگر هم به دست آورد و ۲ قهرمانی لالیگا و ۴ جام قهرمانی لیگ قهرمان اروپا را تجربه کرد. 

او در پایان دوران ۹ ساله خود در رئال مادرید، در تابستان سال ۲۰۱۸ به یوونتوس پیوست.

رونالدو با بیانکونری ۲ قهرمانی در سری آ کسب کرده است و در ۱۳۴ بازی در تمام رقابت‌ها آمار ۱۰۱ گل و ۲۲ پاس گل را به ثبت رسانده است. او حتی در ۳۶ سالگی یکی از بهترین بازیکنان جهان است و در ۲ فصل گذشته آقای گل سری آ شد. 

۲- زین الدین زیدان (۲۰۰۱ - ۱۹۹۶)

زین الدین زیدان، هافبک بوردوی فرانسه در بهار سال ۱۹۹۶ با یوونتوس قرارداد بست و با این کار بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپا که خواهان او بودند را ناامید کرد. بازی‌های خوب او در سری آ خیلی زود آغاز شد و یوونتوس در پایان فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۶ جام قهرمانی سری آ را بالای سر برد.

زیدان به خاطر نقش کلیدی اش در موفقیت یوونتوس، به عنوان بهترین فوتبالیست خارجی سال سری آ انتخاب شد.

زیدان با دل پیرو همکاری خوبی ایجاد کرد که به یوونتوس کمک کرد تا در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۷ از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. 

در تابستان سال ۱۹۹۸، زیدان فرانسه را به قهرمانی جام جهانی رساند و در همان سال توپ طلا را به دست آورد. پس از چند فصل موفق با یوونتوس، زیدان در سال ۲۰۰۱ راهی رئال مادرید شد.

۳- میشل پلاتینی (۱۹۸۷ - ۱۹۸۲) 

مسئولان باشگاه یوونتوس در سال ۱۹۸۲ با میشل پلاتینی قرارداد امضاء کردند و بلافاصله پیراهن شماره ۱۰ لیام برادی که به تازگی از این تیم جدا شده بود را به او دادند.

با وجود این که پلاتینی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بود، او در یوونتوس دوران سختی را پشت سر گذاشت. انتقادات مداوم از سوی رسانه‌های ایتالیایی کار او را سخت‌تر هم کرده بود. 

با این حال در نیم فصل دوم پلاتینی اعتماد به نفس خود را به دست آورد و به یوونتوس کمک کرد تا به فینال جام باشگاه‌های اروپا و کاپ ایتالیا برسد. پلاتینی در ۳ فصل پیاپی عنوان بهترین گلزن سری آ را به دست آورد و سه توپ طلا پیاپی - بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵، به دلیل موفقیت‌های خود کسب کرد.

پس از ۵ فصل موفقیت آمیز در یوونتوس، پلاتینی کفش‌های خود را در سال ۱۹۸۷ آویخت و در ۲۲۲ بازی برای بیانکونری ۱۰۳ گل به ثمر رساند.

۴- دل پیرو (۲۰۱۲ - ۱۹۹۳) 

الساندرو دل پیرو، بازیکن دوست داشتنی یوونتوس ترکیبی از تمام چیز‌هایی بود که یوونتوس و هوادارانش به آن علاقه داشتند. او یک رهبر بزرگ برای یوونتوس بود و در مواقع حساس کمک زیادی به تورینی‌ها کرد. 

دل پیرو در سال ۱۹۹۳ با یوونتوس قرارداد بست و در ابتدا برای تیم جوانان باشگاه بازی کرد. در سال ۱۹۹۴، تیم زیر ۲۰ سال یوونتوس به لطف بازی‌های خوب او توانست قهرمان سری آ شود. سپس با اعتماد مارچلو لیپی به تیم بزرگسالان اضافه شد و در خط حمله بیانکونری جایگاه برجسته‌ای پیدا کرد. 

یوونتوس با ۸ گل دل پیرو در فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۵ قهرمان سری آ شد و به ناکامی ۹ ساله خود در لیگ پایان داد. او در یوونتوس ۶ عنوان قهرمانی سری آ را کسب کرد و با ۲۹۰ گل در ۷۰۵ بازی به بهترین گلزن تاریخ یوونتوس تبدیل شد.


بیشتر بخوانید 


۵- جانلوئیجی بوفون (۲۰۱۸ - ۲۰۰۱) - (۲۰۲۱ - ۲۰۱۹)

یوونتوس دروازه بانان بزرگ زیادی در تاریخ خود دیده است، اما تعداد کمی از آن‌ها به اندازه نیمی از جانلوئیجی بوفون مهارت داشته اند. 

این دروازه بان ایتالیایی در تابستان سال ۲۰۰۱ با قراردادی به ارزش ۵۲ میلیون یورو از پارما به همراه هم تیمی اش لیلیان تورام به یوونتوس پیوست. بلافاصله پیراهن شماره یک یوونتوس به او سپرده شد. 

دستورات درون محوطه جریمه، واکنش‌های سریع و قدرت رهبری، بوفون را به یکی از بهترین‌های تاریخ تبدیل کرده است. با این حال تصمیم او مبنی بر ماندن در یوونتوس در پی رسوایی کالچوپولی بود که او را به اسطوره یوونتوس تبدیل کرد.

بوفون برای ۱۲ بار به عنوان بهترین دروازه بان لیگ انتخاب شد و توسط فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال بهترین دروازه بان ۲۵ سال گذشته لقب گرفت. بوفون ۶۸۵ بازی برای یوونتوس انجام داد و ۱۰ عنوان قهرمانی در سری آ را کسب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار