معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: بیماران خاص تحت پوشش تامین اجتماعی از کلیه امکانات رایگان این بیمه برخوردار می‌شوند.

رامش کریمیان معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تأمین اجتماعی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بعضی از دارو‌های بیماران خاص در تعهد سازمان تامین اجتماعی و رایگان، اما برخی از دارو‌های خارجی در تعهد سازمان هستند که فقط فرانشیز تعهدی به آن تعلق گرفته و مابقی را باید خود بیمار پرداخت کند.

او افزود: بیماران خاص به سه دسته هموفیلی، دیالیزی و تالاسمی تقسیم می‌شوند که همه آن‌ها تحت پوشش بیمه خاص هستند. در اینگونه بیماری‌ها خدمات بستری صددرصد پرداخت شده و سازمان موظف است تمامی دارو‌های تحت تعهد خود را در اختیار این بیماران قرار دهد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: قبل از حذف دفترچه، تعداد برگ دفترچه‌های درمان بیماران خاص بیشتر از بیماران معمولی و رنگ آن هم متفاوت بود، اما با توجه به حذف دفترچه بیمه از سال گذشته پرونده الکترونیکی و سیستمی این بیماران فعال شده است.

کریمیان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد پرونده‌های وارد شده در سیستم بیشتر متعلق به بیماران دیالیزی است و در مراحل بعد بیماران تالاسمی و هموفیلی هستند.

او در پایان گفت: بسیاری از افراد هم به تازگی ثبت‌نام کرده‌اند که با گذشت فرآیند تشکیل پرونده به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.