نمایشگاه آثار و توانمندی های هنرمندان صنایع دستی تولیدات صنایع غذایی بومی ومحلی شهرها و روستاهای شهرستان لاشار به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان این شهرستان دایر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مبارکی فرماندار شهرستان لاشار در حاشیه برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان  با اشاره به اینکه صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است گفت: در روزگاران کهن، به عنوان صنعت تمام عیار عهد خویش حضور داشته است.

او افزود: صنایع دستی ازجمله سوزن دوزی،حصیربافی و...سفیر فرهنگی قوم و قبیله ی بلوچ است  که هیچ گاه از گزارش پیام خود دست نمی کشد.و تجلی گاه بخش قابل ملاحظه ای از هنر وخلاقیت اقوام بلوچ است که با این صنایع سر و کار دارند.

او ادامه داد:صنایع دستی، در گذشته، بیش و کم، روایتگر زیبایی و حقیقتی بوده که آدمی همواره در جست و جوی آن است. توجه به این صنعت که در حال حاضر،نه تنها ما را با گذشته مردمان در هر منطقه پیوند می دهد،بلکه اقتصاد و معیشت هنرمندان بلوچ در زمان حاضر وابسته به آن است.

و طی جلسه ای که در دیدار مسئولین شهرستان با بانوان هنرمند انجام شد در خصوص مسائل و دغدغه های قشر هنرمند از جمله بیمه بانوان هنرمند،اعطای وام های کم بهره،برندسازی محصولات، تشکیل تعاونی ها و راهیابی محصولات هنرمندان به بازارهای داخلی و خارجی بحث و گفتگو شد.

 در پایان با اهدای لوح تقدیر توسط فرمانداری شهرستان لاشار به قشر بانوان هنرمند تلاشگران این عرصه در جهت ترویج فرهنگ، هنر و ایجاد اشتغال در این زمینه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار