استاندار فارس در جلسه ویدیو کنفرانس با وزیر کشور، پیشنهاد کرد که سرعت واکسیناسیون افزایش یابد، اقلام ضروری بیمارستان‌ها تهیه شود، پرداخت فوری مطالبات کادر درمان و تفویض اختیارات به استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه ویدیو کنفرانس با وزیر کشور، گفت: وزارت کشور نقش هماهنگ کننده و پیش برنده در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، زیرساختی و اجتماعی را دارد و استانداری‌ها در میدان عمل این وظایف را در سطح کشور عملیاتی می‌کنند.

او افزود: در هفته دولت امسال ۹۱۹ پروژه با هزینه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در این استان به بهره برداری می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه پیک پنجم کرونا در این استان رخ داده و تقریبا به قله رسیده است، افزود: ۴ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز هستند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۳۷۰ هزار ۳۹۸ تست تجمعی کرونا در استان فارس صورت گرفته و ۳۰ درصد آن‌ها مثبت بوده است، گفت: ۹۵ درصد بهبودی در مبتلایان کرونا رخ داده است و دو هزار و ۴۹۹ تخت به منظور بستری عادی مبتلایان به کرونا در این استان وجود دارد که ۹۸ درصد آن اشغال شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ۴۷۸ تخت بستری ویژه برای مبتلایان به کرونا در این استان وجود دارد که ۸۷ درصد آن‌ها اشغال هستند، ادامه داد: کل بیماران کرونایی فارس چهار هزار و ۹۸۷ نفر است که دو هزار و ۸۷۳ بیمار دائم و دو هزار و ۱۱۴ نفر بستری موقت و ۶۰۰ نفر بستری دائم روزانه کرونا در این استان وجود دارد.

رحیمی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۱ دوز واکسن کرونا در استان فارس تزریق شده است، افزود: ۹۵۶ هزار نفر نوبت اول و ۴۷۷ هزار نفر نوبت دوم واکسن را در استان فارس دریافت کرده اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه راه اندازی ۳ بیمارستان پشتیبان کرونایی با ظرفیت ۱۵۵ تخت، ایجاد دو هزار تخت سرپایی بصورت موقت در بیمارستان‌های کرونایی و بازدید از بیمارستان‌های درگیر با کرونا از اقدامات مدیریت بیماری کرونا در استان در روز‌های اخیر بوده‌است، گفت: پیشنهاد می‌کنیم سرعت واکسیناسیون افزایش یابد، اقلام ضروری بیمارستان‌ها تهیه شود، پرداخت فوری مطالبات کادر درمان و تفویض اختیارات به استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: اختصاص بخشی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به هزینه‌ای برای استفاده از اعتبارات عمرانی برای مدیریت بهتر بیماری کرونا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس افزود: توجه به موضوعات معیشتی و تامین اقلام ضروری اساسی مانند نان و اقلامی مانند سیمان که به دلیل ورود به بورس دچار مشکلاتی شده است پیشنهاد می‌شود در دستورکار قرار داشته باشد.

رحیمی تصریح کرد: کارمندان وزارت کشور که در همه بحران‌ها حضور دارند و وظایف خود را انجام میدهند از کمترین حقوق و مزایا برخوردارند که این موضوع نیاز هست مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار