از ابتدای امسال تا اکنون حدود ۳۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه‌ای ویژه کشت پاییزه در خراسان رضوی ذخیره‌سازی شده است که در مقایسه با پارسال این میزان ذخیره‌سازی حدود ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین عطایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: بر این اساس خوشبختانه دغدغه و نگرانی در زمینه توزیع کود شیمیایی پاییزه در خراسان رضوی وجود ندارد و کود مورد نیاز طبق برنامه و تقاضای کشاورزان توزیع می‌شود.

او افزود: از مجموع ۲.۵ میلیون تن انواع کود‌های یارانه‌ای در کشور سهمیه ابلاغی خراسان رضوی۱۷۷ هزارتن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه است که ۱۲۲ هزار تن آن کود ازته به عنوان پرمصرف‌ترین کود کشاورزان است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ درصد کود ازته در استان تامین و توزیع شده است.

عطایی بیان کرد: به منظور رفاه حال کشاورزان و با توجه به افزایش قیمت کود‌های پایه و البته ضرورت مصرف این کود‌ها و جلوگیری از فقر خاک و در راستای افزایش بهبود تولید امسال نیز امکان استفاده از "کشاورز کارت" برای کشاورزان در استان وجود دارد.

او تصریح کرد: پبش‌بینی کشت پاییزه امسال در استان معادل ۴۵۰ هزار هکتار است که شامل ۱۲۶ هزار هکتار گندم آبی، ۱۴۲ هزار هکتار گندم دیم، ۴۰ هزار هکتار جو آبی، ۱۲۹ هزار هکتار جو دیم، هزار و ۵۰۰ هکتار چقندر قند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دانه روغنی کلزا می‌شود که ابلاغ کشت ۲ محصول چقندر قند و کلزا تا کنون انجام شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: هم اکنون کشت پاییزه محصول کلزا به عنوان نخستین محصول در شهرستان‌های سردسیر آغازشده و طبق استاندارد‌های موجود هر هکتار سطح زیر کشت محصولات مختلف به منظور غنی‌سازی خاک نیازمند ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم کود پایه است.

عطایی اظهار کرد: سامانه ۱۵۵۹ باشگاه کشاورزان در خراسان رضوی همچنان با حضور کارشناسان فنی پاسخگوی سوالات کشاورزان است و امکان استفاده از خدمات فنی و آزمایشگاه خاک برای تمامی کشاورزان با حمایت این شرکت فراهم است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.