در سفر استاندار کرمان به شهرستان شهربابک، جایگاه سوخت محور رباط و کارخانه تولید مس کاتد به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در سومین روز از هفته دولت ۱۴۰۰، (پنج شنبه ۴ شهریور ماه)  علی زینی‌وند استاندار کرمان به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه به شهرستان شهربابک سفر کرد.

استاندار کرمان با همراهی امام جمعه، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستانی در گلزار شهدای شهربابک با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرده و سپس از باند دوم محور «شهربابک - هرات» با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد بازدید کرد.

این محور ۴۴ کیلومتر طول دارد که تاکنون عملیات زیرسازی ۲۷ کیلومتر آن با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان انجام شده و ۱۰ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

غلامرضا انجم شعاع مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در استان کرمان در حاشیه این بازدید یکی از مشکلات پروژه را تامین قیر برای رویه کامل محور و نیز نیاز به تامین اعتبار ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومانی برای اتمام محور تا مرز استان یزد عنوان کرد.

در ادامه جایگاه سوخت مجتمع خدماتی رفاهی رباط با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و عملیات ساخت ۱۸ ماهه، توسط استاندار کرمان افتتاح گردید.

مجتمع "گود کلواری ۲" نیز با ظرفیت سالانه تولید هزار تن ورق مس کاتد و سرمایه‌گذاری ۴۸ میلیارد تومانی در سفر استاندار کرمان به شهربابک به بهره‌برداری رسید.

عملیات ساخت این واحد اردیبهشت ماه سال ۹۸ به کارفرمایی گروه صنعتی گلرنگ و شرکت افق توسعه معادن خاورمیانه آغاز شده و زمینه اشتغال ۹۵ نفر را به همراه بخش معدن به صورت مستقیم فراهم کرده است.

کارخانه تولید مس کاتد شرکت فرآوری معدن فلات بابک نیز به ظرفیت تولید سالانه هزار تن، اشتغالزایی ۷۷ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان به دست  زینی‌وند استاندار کرمان افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار