استاندار کرمان با اعلام اینکه یک سال است که قیمت نان افزایش پیدا نکرده، گفت: این کار موضوع بسیار حساسی است و باید تا اندازه ای قیمت منطقی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،در جلسه تنظیم بازار استان کرمان زینی وند استاندار استان کرمان گفت: قیمت نان موضوع بسیار حساس است یک سال است قیمت نان افزایش پیدا نکرده است قیمت باید تا اندازه‌ای منطقی شود و نظارت‌ها سفت و سخت شود یعنی کاملاً عملیاتی و گزارش‌ها به صورت هفتگی تنظیم شود هم تعزیرات، هم سازمان صمت و هم خود غله باید نظارت کنند .

او افزود: به دلیل اینکه استان کرمان کارخانجات آرد کم دارد و هزینه حمل هم بر آن افزوده می‌شود با توجه به شرایط امروز و همه این‌ها موضوع را منطقی بررسی کنند که نسبت به قیمت نان تصمیم گرفته شود.

زینی وندافزود:استان کرمان باید خود کفا شود واین هدف گذاری ما است واز این هدف گذاری کوتاه نمی‌آییم.

سعیدی مدیر کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: مجوز‌های صادره در بحث مرغداری‌ها در سه قسمت می باشند که واحد‌های جدید موافقت اصولی برایشان صادر شده تا توسعه پیدا کردند.

اوافزود: ۱۱۵ واحد موافقت اصولی صادر شد ظرفیت این ۱۱۵ واحد ۱ میلیون و ۸۸۴ هزار قطعه است و موضوع بعدی افزایش ظرفیت واحد‌های مرغداری مجوز دار قبلی است که ۴۵ واحد هستند و شناسایی شده اند و آن‌ها می‌توانستند ۹۰۴ هزارو ۵۰۰ قطعه جوجه ریزی کنندکه از این ظرفیت۵۹۷ هزارو۷۲۰ قطعه به این‌ها اضافه می‌شود که  یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه می شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان بیان داشت:یکسری قیمت‌ها و افزایش پیدا کرده است در تامین نهاده‌های دامی مثل ذرت، سویا و کرایه حمل که برای آن باید تصمیم‌گیری شودکه دچار مشکل نشویم.

برخوری رییس جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت:برای مرغداری‌های جدید مشکل عمده تسهیلات است که اگر تسهیلات داده شود این‌ها به زودی راه اندازی می‌شوند.

حسینی نژاد رییس سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: بحث قیمت نان در جلسه بر اساس کار‌های کارشناسی که انجام شده بود با توجه به درخواست اتحادیه نانوایان بود و برای اینکه بتوانیم از تخلفات کم فروشی که اتفاق می‌افتد جلوگیری کنیم این موضوع مصوب شد که بین ۳۵ تا ۳۷ درصد افزایش قیمت نان را پس از تاییدیه وزارت صنعت و وزارت کشور عملیاتی کنیم تا از تخلفات جلوگیری کنیم ونظارت بهتر برای کسانی که دارند سوء استفاده می‌کنند و خلاء‌هایی که در قیمت‌گذاری نان وجود دارد، انجام شود.

اوافزود: بحث دیگر مربوط به جوجه ریزی که تامین جوجه و مجوز‌هایی که استان پیگیر آن بودبرای کسانی که متقاضی جوجه ریزی هستند و تولید مرغ هستند بتواند برای آنها مجوز صادر کنند که خوشبختانه در حال انجام است.

رییس سازمان صمت شمال استان کرمان بیان داشت:در بحث کسری مرغ از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم با توجه به اینکه تصمیمات قبل تنظیم بازار استان گرفته بر اساس سرانه مصرف توزیع شود شهرستان‌های که الان طیور بیشتری دارند علاوه بر تامین نیاز خودشان تا سقف ۲۰ درصد بالاتر از آن سرانه که به آن‌ها داده شده نسبت به کمک شهرستان دیگرسطح تولید کمتری دارند انجام شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: در خصوص قیمت شیر هم به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها برای دامداران اتفاق افتاده است ونگاه حمایتی برای مصرف کننده بود با کرایه حمل و درصدچربی قیمت ۸۰۰۰ تومان در شهر کرمان مصوب شد.

ماهری مدیر کل غله استان کرمان گفت:با توجه به اینکه ما آخرین نرخ مصوب نانی که داشتیم در سال ۹۸ با افزایش قیمت آرد بود به صورت کشوری انجام شده است در کرمان ابتدای سال ۹۹ انجام ، مصوب و ابلاغ شد.

اوافزود:  الان نزدیک دو سال است که افزایش قیمت نان نداشتیم قیمت نان مثل سایر ملزومات نیست که با عرضه و تقاضا و شرایط بازار تغییر کند و نیاز به مصوبه دارد، ولی افزایش قیمت‌هایی که داشتیم در بحث خمیرمایه، اجاره‌مغازه، هزینه‌های سوخت نانوا و هزینه حمل تمام این‌ها مشمول افزایش قیمت و تحمل تورم شدند.

مدیر کل غله استان کرمان بیان داشت: ماپیشنهاد‌های اتحادیه را در نظر گرفتیم بر اساس تورمی که داشتند روی ۸۰ درصد افزایش قیمت تقاضا داشتند، اما با توجه به وضعیت آسیب پذیری قشر مصرف کننده واستاندار دستور به تعدیل درصد افزایش قیمت به نصف داده اند تقاضا داشتند، ولی هنوز هیچ چیزی در این مورد تصویب و ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.