یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد زیر ۶۰ سالی که روزانه ۸ ساعت می‌نشینند، ۷ برابر بیشتر از دیگران در معرض سکته مغزی هستند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مطالعه‌ای که توسط انجمن قلب آمریکا انجام شده نشان می‌دهد افرادی که روزانه ۸ ساعت یا بیشتر بدون فعالیت بدنی می‌نشینند، هفت برابر بیشتر از افرادی که فعالیت بدنی دارند، دچار سکته مغزی می‌شوند.

در مجموع ۱۴۳۰۰۰ بزرگسال بدون بیماری‌های قبلی در این مطالعه شرکت کردند که اطلاعات سلامتی آن‌ها بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ درج شده بود.

دکتر Raed Jundi، محقق بالینی در دانشگاه مک مستر در انتاریو کانادا می‌گوید: سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که شریان خون رسانی به مغز مسدود می‌شود.

وی افزود: اگر سکته مغزی به سرعت درمان نشود، ممکن است سلول‌های مغزی آن ناحیه به دلیل کمبود اکسیژن شروع به مرگ کنند.

این مطالعه نشان داد که بین زمان نشستن و ورزش و سن، تعامل سه جانبه وجود دارد؛ به گونه‌ای که بیشترین آسیب‌های ناشی از سکته مغزی در افرادی که ۸ ساعت یا بیشتر می‌نشینند و فعالیت بدنی ندارند بروز پیدا می‌کند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند بزرگسالان ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​داشته باشند.

به گفته گندی انجام این فعالیت در دوره‌های بیش از ۱۰ دقیقه در یک زمان ایده آل است. هنگامی که شما به اندازه‌ای ورزش می‌کنید که ضربان قلب و عرق خود را بالا ببرید، فعالیت‌هایی مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری با شدت متوسط ​​در نظر گرفته می‌شود. "

تحقیقات قبلی نشان داده است که ۱۰ عامل با ۹۰ درصد سکته‌های مغزی مرتبط هستند، بنابراین دکتر گندی می‌گوید: "اگر فردی از عوامل خطر این آسیب‌ها فراتر رود، می‌توان از ۹۰ درصد سکته‌ها جلوگیری کرد. "

جندی گفت: "بهبود فعالیت بدنی تنها یکی از مؤلفه‌های مهم کاهش خطر سکته مغزی، همراه با رژیم غذایی سالم، ترک سیگار، تشخیص و درمان فشار خون بالا و دیابت است. "

بیشتر بخوانید:

سکته‌های مغزی، عوارض بعد از ابتلا به کرونا

عجیب ترین دلایلی که باعث بی حسی زبان می‌شوند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
ربطی به کم تحرکی نداره چون کسانی که پشت میز می‌شینن کارمندها هستند که استرس و فشار شغلی زیادی رو تحمل میکنن به خاطر همین سکته میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
اینها رو به مسئولان محترم بگید که همه کارها رو میذارن روی دوش بخش خصوصی... و بخش خصوصی هم قربونش برم کل بار کاری که مثلا 100 نفر نیرو می خواد رو یکجا میذاره روی دوش یک چهارم این تعداد با حداقل حقوق، حداقل استراحت، حداقل امکانات، حداقل تجهیزات کاری و غیره و غیره و غیره.... آقا دست روی دلمون نذارید که خون.... از سر ناچاری هرروز 8ساعت میشینیم پشت سیستم و بعد کل دعوا و التماس در کل ماه سه تا چهار روز استراحت میدن بهت تازه با این شرط که oncallباشیم..... اگه زیاد حرف بزنیم میگن نمی خواین خوش آمدید خیلی ها حاضرند جای شما کار کنند.... لابد می گید خوب حقوقش رو می گیرید... باید عرض کنم که نخیر حتی تعطیل کارهامون رو هم بدرستی پرداخت نمی کنند... تمام کسانی که شرکتی اند و قرادادهای 6ماهه یا یکساله دارند می دونن چی میگم... آقا گفتنی ها کم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
خوب خدا رو شکر که نه کارمندان ونه مسولین ودولتی ها بیشتر از دوساعت کار مفید ندارند که بشینن یا مرخصی ساعتی گرفتن خونه خواب هستند یا توی ابدارخونه دارند صبحانه یا نهار میخورند مسولین هم که توی سفر با ه اپیما هستند گاهی راه میر ن فکر کنم این مال کشور های مثل کره وچین وژاپن هست که حتی وقت خوردن نهار هم ندارند هر چیزی تا الان فقط به ضرر بوده این یک قلم برای ایران خوب بوده
Canada
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
سالخوردگان که چند دهه به صندلی تکیه داده
و بنفع جوانان نخبه بیکار کنار نمیروند
حالا بخاطر سن تون بازنشسته شوید
وظیفه دولت مردمی است که
بخاطر سلامتی این سالخوردگان
همه را بازنشسته کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
قابل توجه دولت و سازمانها و شرکتها که ما کارمندا رو از صبح با زنجیر توبیخ شفاهی و کتبی به صندلیامون زنجیر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
نه_به_واکسن_اجباری
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۵:۴۸ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا کاری که بعضی از واکسن ها با مغز انسان انجام میدند،البته بعداز دریافت یک فرکانس خاص!
تجمع محلولی بعد از برخورد با یک صوت توان آغاز داره،
از سر تعصب نمیگم،باید به زبان رهبر عزیزمون اعتماد کرد،
میدونستید واکسن های آمریکایی و... کد گذاری شده اند و نقطه دریافت سیگنالی در دست تولید کننده اش بدست میاد،به زبان ساده امواج رادیویی توان کشتن افراد واکسینه یا کد دار رو دارا میشوند،
تقسیم جهان به بدترین شکل در حال انجام هست.
به بعضا از مرگ های آنی دقت کنید.
کد گذاری بدترین فاجعه برای واکسن.
آخرین اخبار