یک استاد دانشگاه گفت:زنان در انقلاب اسلامی چه در ظهور و چه در تداوم آن موثر بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،فائزه مصلحی فعال زنان و استاد دانشگاه در گفت‌و‌گوی رادیویی درباره نقش زنان در جریان مقاومت اسلامی و حماسه عاشورا گفت: نقش زنان در حرکت‌های ماندگار تاریخی باعث تداوم این حرکات می‌شود. انقلاب پیامبر با حضور حضرت خدیجه (س) ادامه پیدا کرد و در امتداد انقلاب پیامبر هم حضرت زهرا (س) در دفاع از حق حضور چشمگیری داشتند.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر حضور پر‌رنگ حضرت زینب‌کبری (س)، در تاریخ معاصر هم خانم‌ها در بحث مقابله با کشف حجاب نقش پررنگی داشتند. همچنین زنان در انقلاب اسلامی چه در ظهور و چه در تداوم آن موثر بودند.

این استاد دانشگاه از سخنان شهید مطهری استفاده کرد و ادامه داد: شهید مطهری گفته است که زن در سه شکل در تاریخ به ایفای نقش می‌پردازد. زن می‌تواند به صورت تفریطی باشد یا افراطی و یا زنی که تمدن‌ساز است.

وی با بیان اینکه اسلام برای زن ارزش قائل می‌شود، خاطرنشان کرد: این زن شخصی گرانبهاست که می‌تواند در جامعه دارای نقش باشد. باید درنظر گرفت که حضور او همراه با عفت و کرامت است؛ بنابراین زن سرمایه و ریشه جامعه است.

این فعال زن و خانواده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حضور زنان ادامه داد: ایشان فرمودند که زن دارای ولایت اجتماعی است؛ یعنی حضور زن در جامعه باید به همراه تاثیرگذاری و تحول‌آفرینی باشد. زن باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زنان در حماسه عاشورا نقش زنان مصیبت دیده را داشتند یا نقش فعال و پر‌رنگی داشتند، تاکید کرد: قطعاً نقش تاثیرگذاری داشتند. بانوانی که در عاشورا حضور داشتند اهل بصیرت بودند این زنان شرایط زمانه خودشان را فهمیده بودند، امام‌شان را و وظایفشان را شناخته بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انقلاب اسلامی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار