استاندار همدان گفت: جلوگیری از عادی انگاری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان مهمترین کار پس از تزریق واکسن کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدسعید شاهرخی استاندار همدان بیان کرد:مهم‌ترین کار برای مهار همه گیری ویروس و بیماری پس از تزریق واکسن کرونا، رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و جلوگیری از عادی انگاری موضوع در جامعه است.

او در نشست اعضای ستاد مدیریت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا استان همدان، افزود: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی ارتباط مستقیمی با میزان مبتلایان و متوفیان کرونا دارد و افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد.

 استاندار همدان ادامه داد: در پیک پنجم شیوع ویروس کرونا با وجود بالا بودن سرعت سرایت بیماری و قرار گرفتن استان در قله شیوع این ویروس،اما همچنان آمار‌ها کمتر از پیک چهارم است.

شاهرخی اظهار داشت: فعالیت‌ها و اقدام‌های صورت گرفته سبب کاهش فوتی‌ها و شمار بستری‌ها نسبت به پیک چهارم شد.

او اضافه کرد: اگر تدبیر، برنامه ریزی و ورود جدی در زمینه مدیریت ویروس کرونا و ایثارگری کادر درمان نبود شمار بیشتری از شهروندان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و تعداد زیادی از بیماران جان می‌باختند.

 استاندار همدان گفت:در استان همدان انسجام و وحدت در عرصه‌های مختلف برای خدمت به مردم وجود دارد که این وفاق و همدلی سبب توفیق استان در مدیریت پنجم پیک کرونا شده است.

شاهرخی افزود: ۸۰ جلسه ستاد ملی و ۹۷ جلسه ستاد استانی علاوه بر نشست‌های فرعی هشت کمیته زیر مجموعه این ستاد تاکنون برگزار و تصمیم‌های اتخاذ شده در این نشست‌ها توسط فرمانداران اجرایی شده است.

او گفت: تمامی عوامل و اعضای ستاد کرونا برای مدیریت این بیماری تلاش کردند و تنها مجموعه ناجا در این مدت ۲۰۰ روز در آماده باش کامل بود همچنین اصناف با وجود مشکلات همراهی لازم را با ستاد کرونا داشتند.

 استاندار همدان یادآور شد: بسیج سازندگی در توسعه کالبدی استان همدان نقش محوری داشته است و طرح‌هایی در عرصه‌های مختلف اجرایی کردند که انجام آن دشوار بود همچنین در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی حضور خوبی داشتند.

در حال حاضر همه شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.