رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت:بیش از ۲۰۸ هزار دوز واکسن کرونا در همدان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خیراندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: ۲۰۸ هزار و ۴۵۴ دوز واکسن کرونا تاکنون در این شهرستان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

او  افزود: ۱۵۳ هزار ۱۹۳ دوز واکسن در مرحله نخست و ۵۵ هزار و ۲۶۱ دوز در مرحله دوم تزریق شده که طبق داده‌های آماری تاکنون ۳۱ درصد جمعیت واجد شرایط شهرستان همدان علیه کرونا واکسینه شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه ۴۸ تیم کار واکسیناسیون را در این شهرستان بر عهده دارند، اضافه کرد: هم اینک متولدین ۱۳۵۰ به قبل می‌توانند پس از نام نویسی در سامانه با حضور در مراکز تجمیعی، نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند همچنین تزریق واکسن به فعالان در مشاغل پرخطر، بیماران و کادر بهداشت و درمان ادامه دارد.

خیر اندیش درباره روند پیشرفت گام پنجم طرح شهید سلیمانی نیز گفت: ارتقای پوشش واکسیناسیون گروه‌های جمعیتی به عنوان اولویت برنامه‌های گام پنجم در دستور کار قرار گرفته است.

او  افزود: ٩ تیم حمایتی، ٤٣ تیم نظارتی، ٢٠ تیم مراقبتی (رهگیری بیماران) و ٦ تیم مراقبت در منزل در حال حاضر فعال هستند و از ابتدای خرداد سالجاری زمان آغاز گام پنجم این برنامه تاکنون ١٢٩ هزار و ٣٠٦ مورد رهگیری وضعیت سلامتی بیماران مبتلا به کرونا و اطرافیان آنان انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان اضافه کرد: همچنین با اعزام تیم سلامت ٢١٢ تن از افراد بیمار و ناتوان، در منزل مورد مراقبت درمانی قرار گرفتند.

خیر اندیش اظهار داشت: ٢٣ هزار و ٦٢٩ مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی این شهرستان انجام شده که این بازدید‌ها با سه هزار و ٣٦٠ مورد صدور اخطاریه، ضبط و معدوم سازی هفت تن ٦١٣ کیلوگرم مواد غذایی فاقد صلاحیت بهداشتی و ٢١٦ مورد پلمب واحد‌های متخلف همراه بوده است.

هم اینک تمامی شهرستان‌های تابعه استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.