مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بازسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل سال ۹۸ استان تاکنون از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جهش خیلی خوبی در کار‌ها و اقدامات  بنیاد ایجاد شده بطوریکه شاخص ۳۵ درصدی مقاوم‌سازی روستایی استان هم اینک به سطح شاخص ۴۵ درصدی کشور رسیده و با آن برابر شده است.

وی افزود: این استان در گذشته در اجرای طرح‌های هادی عقب بود، ولی این عقب‌ماندگی با اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده جبران و شاخص اجرای بنیاد مسکن در زمینه طرح‌های هادی از ۱۵ به ۲۳ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان در رابطه با اجرای طرح هادی در کل کشور رتبه دوم را دارد که امسال نیز با اعتبارات گرفته شده تهیه طرح‌های هادی روستایی در این استان تمام می‌شود.

وی مجموع روستا‌های بالای ۲۰خانوار سیستان وبلوچستان را سه هزارو ۴۴۱ روستا ذکر کرد و گفت: تا پایان سال ۹۹ طرح هادی در سه هزار و ۹۷ روستای استان اجرا شده و امسال نیز روستا‌های در دست تهیه طرح ۶۱۵ مورد است.

منبتی با تاکید بر اینکه تعداد روستا‌های سیستان وبلوچستان که تاکنون طرح هادی در آن‌ها اجرا شده ۶۶۱ مورد روستا بوده و شاخص استانی در این زمینه ۱۹.۵ درصد است اظهارداشت: طرح هادی در ۸۴ روستای استان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در بخش سند، امسال به متقاضیان یکهزارو ۱۶۷ مور قطعه زمین واگذار می‌شود که از این ۴۲۵ مورد سند صادر شده و ۴۷ هکتار زمین نیز برای واگذاری به مردم تملک شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ هزار واحد در استان ازث اواخر سال ۹۸ تاکنون در حال ساخت است ادامه داد: ۱٠ هزار واحد در حاشیه زاهدان، ۱۰ هزار واحد حاشیه چابهار، هفت هزار واحد اقدام ملی مسکن و ۲۵هزار واحد بازسازی از جمله این موارد است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اقدام ملی مسکن حدود سهمیه‌ای که برای سیستان و بلوچستان گذاشته شده هفت هزار واحد شهری بوده که از این تعداد پرونده ۲ هزار واحد تشکیل شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار