استاندار سیستان وبلوچستان گفت: پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان رتبه نخست رشد کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمد علی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان در نشست هم‌اندیشی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری سیستان و بلوچستان  گفت: در استان تحول بزرگی اتفاق افتاده و به همه موارد توجه شده است.

وی با بیان اینکه اولین اقدام در سیستان و بلوچستان سند آمایش بود که این سند محور تصمیم‌گیری‌ها شد افزود: از جمله اقدامات زیر ساخت توسعه تجارت، توسعه بندر شهید بهشتی، بخش راه‌آهن و بزرگراه، مرز‌های رسمی و بازارچه‌ها بود که در این زمینه راه‌آهن از سال ۹۳ تاکنون ۲هزارو ۹۵۰میلیارد تومان تزریق اعتبار شده که نشان می‌دهد این استان یک جهش بی‌بدیل داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۶۵ کارگاه فعال راه‌سازی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۲۵ کارگاه آن در حوزه بزرگراهی بوده و چهار هزار نفر در آن مشغول بکارند همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در آن فعالیت می‌کنند.

وی اظهارداشت: یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه توجه به نیروی انسانی است که در این راستا پارسال ۱۰ درصد کلاس‌های درس در آموزش و پرورش مربوط به سیستان و بلوچستان بود و ۱۹ درصد استخدامی‌های این وزارتخانه در این استان اتفاق افتاد.

موهبتی با بیان اینکه ۳۰۰ روستای اینترنت دار استان تا قبل از دولت، به سه هزار روستا در حال حاضر افزایش یافته است تصریح کرد: توجه به خانه سازی در استان اتفاق افتاد و ۷۰ هزار واحد مسکونی تنها از سوی بنیاد مسکن ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ سمن و تشکل خیریه و مردم نهاد فعال در سیستان و بلوچستان وجود دارد اظهارداشت: در حوزه چاه‌های ژرف کار‌های بی نظیری انجام شده که قطعا مردم استان نتیجه اش را خواهند دید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار