معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادن از قرار گرفتن عضو هیأت علمی این دانشگاه در میان پژوهشگران یک‌درصد پراستناد برتر ESI خبر داد.

سارا مبارک، معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادن در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت : بر اساس آخرین نتایج رتبه‌بندی پایگاه استنادی ESI که در ماه جولای سال 2021 میلادی منتشر شده است، نام فرشید قنبری، عضو هیأت علمی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آبادان، در میان لیست پژوهشگران یک‌درصد پراستناد برتر این پایگاه جهانی قرار گرفت.

او با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی ESI، از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی انتشارات نمایه شده در پایگاه علمی ISI است و مقالات را بر اساس تعداد استناد دریافت شده در بازه زمانی مشخصی نسبت به مقالات هم موضوع خود رتبه‌بندی می‌کند افزود: برای قرار گرفتن پژوهشگران در این فهرست، تمام فعالیت‌های علمی آنها در 10 ‌سال اخیر در سطح بین‌المللی، مانند تعداد مقالات، استنادات، مقالات پر استناد و استناد به مقالات پر استناد مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادن گفت : این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان 85 مقاله Scopus و 73 مقاله ISI دارد که از میان آنها، 32 مقاله بین المللی بوده و 51 مقاله دارای رتبه Q1 است.

فرشید قنبری پیش از این بر اساس گزارش دانشگاه استنفورد در فهرست پژوهشگران برتر جهان و در جایگاه نخست محققان برتر ایران قرار گرفته بود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.