رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود در همین هفته و هفته‌های آینده روند صعودی موارد ابتلا و بستری ادامه داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در پیک پنجم رکورد بالاترین موارد بستری در ۱۸ ماه گذشته  شکسته شد و اکنون بیش از هزار و ۳۵۰ نفر بستری هستند.

او افزود:این در حالی است که بالاترین تعداد موارد بستری که در پیک سوم بیماری داشتیم، حدود یک هزار و ۲۸۰ نفر بود.

مرادی ادامه داد: تمام بیمارستان‌های استان به غیر از بیمارستان‌های تک تخصصی که امکان خارج ساختن آن‌ها از چرخه خدمات رسانی وجود ندارد، به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در بیمارستان‌های دانشگاهی، غیردانشگاهی و خصوصی استان در مجموع سه هزار و ۳۰۰ تخت وجود دارد که از این تعداد هم اکنون هزار و ۳۵۰ تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

مرادی تاکید کرد: این مساله باعث می‌شود خدمات رسانی به بیماران غیرکرونایی با تاخیر انجام شود، باید ارایه خدمات اورژانس به بیماران قلبی، ترومایی، سرطانی و دیالیز در بیمارستان‌ها همچنان انجام شود، اما اعمال جراحی الکتیو و غیراورژانسی در بیمارستان‌های استان کاملا متوقف شده است.

او اظهار داشت: با تداوم روند صعودی تعداد موارد ابتلا و بستری به طور قطع در ارایه خدمات پزشکی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد؛ بنابراین از مردم تقاضا داریم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.