تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰، امروز به مصاف استرالیا می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان برای حضور در رقابت‌های پارالمپیک توکیو راهی ژاپن شده است تا از اعتبار بسکتبال با ویلچر ایران دفاع کند و گویی خاطرات تلخ تیم ملی بسکتبال کشورمان در المپیک را به فراموشی بسپارد. در این دوره از رقابت‌ها تیم ملی کشورمان با توجه به مثبت شدن تست کرونای مرتضی عابدی یکی از مهره‌های کلیدی خود را از دست داد، اما به گفته عباس آقا کوچکی (سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان) ملی پوشان هیچ مشکلی برای رقابت‌های پارالمپیک ندارند و علی رغم جوان گرایی برای کسب بهترین نتیجه به توکیو رفته‌اند و زنگ تفریح حریفان نخواهند شد.

شاگردان آقاکوچکی در بازی‌های پارالمپیک توکیو هوس گرد و خاک کردن دارند تا نشان دهند که اعتماد به جوانان چقدر می‌تواند تاثیر گذار باشد. قرار گرفتن تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در جمع ۴ تیم برتر مسابقات، حتی اگر روی سکو هم نروند تاریخ سازی به حساب می‌آید و می‌تواند چراغ روشنی برای ادامه راه تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان باشد. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران پس از سال‌ها محرومیت در المپیک ۲۰۱۶ ریو در جایگاه دهم پارالمپیک قرار گرفت تا باز هم قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برای ایران آرزو شود.

در بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۰۸ ایران به دلیل تغییر برنامه بازی‌ها به جهت اعتراض در مقابل آمریکا در مرحله نیمه‌نهایی حاضر نشد. پس از این بازی‌ها کمیته بین‌المللی پارالمپیک پنج سال محرومیت از حضور در تمامی مسابقات بسکتبال با ویلچر در سطح جهان را برای ایران تا تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۴ در نظر گرفت. در اوایل سال ۲۰۱۳ کمیته بین‌المللی پارالمپیک با یازده ماه تخفیف، پایان محرومیت بسکتبال با ویلچر ایران را اعلام نمود.

اسامی ملی پوشان بسکتبال با ویلچر دعوت شده ایران و استرالیا برای مسابقات پارالمپیک به شرح زیر است.

تیم ملی استرالیا (۱۲ نفر دعوت شده اند):

ساموئل وایت، تین دال جرمی، بیل لاتم، استیبرنس برت، نوریس شان، روبینز کیم، نولز تریسان، بلیر جاننیک، اونیل تورن تام، مک شین متیو، آیوپ رینس مایکل، مک فیل جان

هدایت تیم ملی بسکتبال با ویلچر استرالیا هم بر عهده‌ها فریدی کریگ است.

تیم ملی ایران (۱۲ نفر دعوت شده اند):

ایمان بَگ‌زاده، مجتبی کمالی، حسن عبدی، فالح عیاشی، عبدالجلیل قرنجیک، محمد محمدنژاد، دانیال ذاکری، امیررضا احمدی، محمدحسن سیاری، محسن طلوعی، رضا عیوضی، وحید سعادت‌پور

هدایت تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را عباس آقاکوچکی بر عهده دارد.

برنامه بازی‌های روز دوم رقابت‌های بسکتبال با ویلچر پارالمپیک توکیو (پنجشنبه ۴ شهریور ماه):

  • آمریکا - آلمان، ساعت ۰۴:۳۰
  • کانادا - اسپانیا، ساعت ۰۶:۴۵
  • بریتانیا - الجزایر، ساعت ۱۰:۱۵
  • ایران - استرالیا، ساعت ۱۰:۱۵
  • کره جنوبی - ترکیه، ساعت ۱۲:۳۰
  • کلمبیا - ژاپن، ساعت ۱۶:۰۰

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
چه گردوخاکی کردند جوری گردو خاک کردند و باختند که.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
80میلیون قلب دعاگوی شماست. خدا پشت و پناهتان باشد.
آخرین اخبار