مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: با توجه به مصرف اکسیژن در بیماران با ریه‌های درگیر همشهریان هنگام مصرف گاز اکسیژن طبی دقت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  اسماعیل عاقلی، مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: گاز اکسیژن طبی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و واحد‌های تولیدی در صورت داشتن پروانه کاربرد استاندارد مجاز به تولید این محصول می‌باشند.

او افزود: تولید این محصول تنها بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۳۲۴۰ مجاز است و حداقل خلوص گاز اکسیژن طبی باید ۹۹ درصد باشد.

او تصریح کرد: تولید کننده موظف است نسبت به درج برچسب نشان استاندارد بر روی محصول اقدام و در صورت مصرف حتما" به کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد توجه کنند وبرای تایید اصالت کالا محصول آن را به ۱۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.

عاقلی همچنین بااشاره به اینکه همشهریان باید هنگام مصرف گاز اکسیژن به نکاتی توجه کنند گفت: از رابط‌های شیر سیلندر که با یکدیگر همخوان نیستند نباید برای باز و بسته کردن و خروج گاز استفاده شود و شیر سیلندر باید در تمامی شرایط (سیلندر پر یا خالی) به صورت بسته باشد. مگر اینکه سیلندر در حال استفاده باشد.

مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: پس از پایان کار شیر سیلندر باید بسته شود و شیر سیلندر باید به آرامی باز شود و به منظور باز و بسته نمودن شیر سیلندر هرگز نباید نیروی اضافی به آن اعمال شود.

او تاکید کرد: در صورتی که عملکرد شیر مشکل داشته باشد، سیلندر باید به کارخانه تولید گاز ارجاع داده شود و هرگز جهت روان سازی شیرسیلندر نباید از مواد روغنی استفاده شود.

او گفت: قبل از جدا کردن رگلاتور از سیلندر، شیر سیلندر باید بسته باشد و رگلاتور از فشار گاز آزاد و از سیلندر‌های گاز باید فقط در مکان‌های دارای تهویه مناسب استفاده شود.

عاقلی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از افتادن سیلندرها، تمامی سیلندر‌های گاز باید در حین استفاده در محل، بطور مناسب محکم بسته شوند و سیستم لوله کشی رگلاتور‌ها و دیگر لوازم به منظور جلوگیری از نشت، باید نسبت به گاز اکسیژن مقاوم و محکم باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار