پور رضایی گفت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون است و مردم به شایعات منفی در خصوص تزریق واکسن توجه نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی پور رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرستان خاتم گفت: طبق آخرین آمار مبتلایان به کرونا ٢٢ هزار نفر نمونه گیری شده است چهار هزار ۶۵٠ نفر تست مثبت شدند که ۵٧۵ نفر کودک و نوجوان و ۶۶۶ نفر بستری مثبت بودند که خانم بالاترین آمار داشتند با میانگین سنی ٣٨ سال که نشان می‌دهد گروه سنی مبتلایان میانسال جوان هستند.

او افزود: در هفته سوم تیرماه امسال نقطه اوج کرونا ویروس بود ٢١٢ نفر نفر مبتلا شدند که طی هفته گذشته آمار به ١۵٣ نفر رسید و آمار مبتلایان روبه کاهش است، اما نباید نسبت به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی بیخیال شد.

او ادامه داد: طی دو هفته گذشته روزانه حدود ٧٠ نفر که اکثرا غیر بومی هستند بستری می‌شوند و بیمارستان ظرفیت پذیرش بیمار را ندارد و از مردم می‌خواهیم همراهی و همکاری لازم را در رعایت بیش از پیش دستور العمل‌های بهداشتی و به ویژه تزریق واکسن داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیان کرد: در شهرستان خاتم ١٧ هزار نفر واکسن دریافت کردند که ١٢ هزار و ۴٠٠ نفر دوز اول و چهار هزارو ٨٠٠ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

پور رضایی با بیان اینکه شهرستان خاتم جایگاه دوم را در پوسس نوبت اول واکسیناسیون در استان داراست، افزود: ٧٠ درصد افراد بالای ۴٠ سال واکسینه شدند.

او از مردم خواست به شایعات منفی تزریق واکسن توجه نکنند تا کنون با تزریق واکسن هیچ یک از افراد عارضه شدید و فوتی نداشته ایم.

در حال حاضر در شهرستان خاتم و شهرستان مروست پنج مرکز تجمیعی تزریق واکسن فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.