رئیس پلیس پیشگیری ناجا از اجرای ۴ پروژه هوشمندسازی در آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: افزایش ضریب هوشمندی پلیس و هوشمندسازی اقدامات و ماموریت‌ها از محور‌های مورد تاکید فرماندهی ناجاست.

وی افزود: پلیس پیشگیری به عنوان خط مقدم خدمات رسانی به آحاد مردم موضوع هوشمند‌سازی را از جمله اولویت‌های ماموریتی در سال جاری قرار داده و در این خصوص با راه اندازی قرارگاه تحول کوپ گام‌های موثری برداشته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه اجرای طرح دادرسی الکترونیکی اقدام هوشمندانه پلیس و قوه قضائیه در تکریم شهروندان است، اظهار کرد: موضوع تبادل الکترونیکی پرونده‌ها با فراهم شدن زیرساخت‌های فنی و رفع موانع و مشکلات موجود حدود ۷ ماه گذشته با همکاری مطلوب قوه قضائیه آغاز و در حال حاضر در تعدادی از کلانتری‌ها موفق به تبادل الکترونیکی پرونده‌های متشکله با دادسرا‌ها شده اند.

وی با بیان اینکه ضرورت تکریم و خدمت رسانی هوشمندانه به مردم ایجاب می‌کند تبادل الکترونیکی پرونده‌ها بین کلانتری و دادسرا از شتاب بیشتری برخوردار شود، بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان مجری قانون و مظهر نظم و امنیت و قوه‌قضائیه پرچمدار عدالت، مساعی خود را معطوف ایجاد و بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند کرده‌اند تا رسالت خدمتگزاری به مردم را ارتقاء دهند.

سردار معصوم بیگی از طرح تبادل الکترونیکی پرونده‌ها و داده‌ها به عنوان ابر پروژه نیروی انتظامی یاد کرد و درباره ارزش و اهمیت این طرح و آثار مادی و معنوی آن، گفت: به طور میانگین سالانه بیش از ۵ میلیون پرونده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تشکیل می‌شود که برابر بررسی‌های به عمل آمده طرفین پرونده و ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها وقت زیادی صرف رفت و برگشت پرونده‌ها می‌کنند تا به سرانجام برسد با این وصف با سراسری شدن این نوع دادرسی ضمن تکریم مراجعان به محاکم قضائی و مراکز انتظامی، ماموران کلانتری زمان بیشتری برای انتظام بخشی خواهند داشت.

رئیس پلیس پیشگیری کشور با تاکید بر اینکه تکریم مردم به اندازه‌ای برای پلیس پیشگیری اهمیت دارد که استفاده از فناوری‌های نوین فراتر از فضیلت یک ضرورت محسوب می‌شود، تصریح کرد: فراهم کردن زمینه سهل و آسان دسترسی مردم به پلیس و دادسراها، ارتقاء صحت در تبادل پرونده ها، کمک به کاهش اطاله دادرسی، ارتقاء امنیت اسناد تبادل شده بین کلانتری‌ها و دادسراها، صرفه جویی در وقت و زمان شهروندان، افزایش بهره وری و کاهش در هزینه کرد‌ها از جمله مزایای راه‌اندازی سامانه ارتباط الکترونیکی بین کلانتری‌ها و مراجع قضائی است.

سردار معصوم بیگی بیان کرد: پلیس پیشگیری چهار پروژه هوشمندسازی را در دستور کار خود دارد که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد و با تکمیل و نهایی سازی آن‌ها شاهد تحولی عظیم در تسهیل خدمات انتظامی خواهیم بود.


بیشتر بخوانید

تجهیز ۴ هزار خودروی گشت انتظامی به ردیاب


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار