رهبر مقاومت علیه طالبان در پنجشیر تاکید کرد که تلاش برای آغاز مذاکرات جریان دارد اما در عین حال، نیروهای مقاومت برای جنگ هم آمادگی دارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود و رهبر مقاومت علیه طالبان در پنجشیر در گفتگو با RBC تاکید کرد که به مذاکرات صلح اولویت می‌دهد، اما در عین حال برای جنگ نیز آماده است.

وی اظهار داشت: «هزاران نفر حاضر و آماده  جنگ هستند، نمی‌توان گفت چه تعداد، اما تمام دره پنجشیر آماده جنگ است.»

مسعود افزود: «ما از درگیری خودداری می‌کنیم، کوشش‌ها جریان دارد تا مذاکرات آغاز شود و در عین حال برای جنگ هم آمادگی داریم.»

وی افزود: «اکنون وضعیت طوری است که ما منتظر یک راه صلح آمیز هستیم و اگر مذاکرات نتیجه نداد باز هم ما برایشان فرصت می‌دهیم.»

رهبر مقاومت علیه طالبان بیان داشت: «ما آماده هر نوع صحبت و مذاکره هستیم. ما به صلح اولویت میدهیم، ما آماده ایم که به جهان فرصت دهیم و ما امیدواریم که سایر کشورها، همسایگان ما و قدرت‌های منطقه‌ای دست به کار شوند و طالبان را برای حاضر شدن به مذاکرات تحت فشار قرار دهند.»

احمد مسعود اضافه کرد: من صادقانه معتقدم که مذاکرات صلح تنها راه حل درست است. اما در عین حال، از آنجا که برخی مانور‌ها و آمادگی‌های نظامی در اطراف دره پنجشیر وجود دارد، ما نیز آماده دفاع می‌شویم و آماده مقاومت هستیم.

گفتنی است که طالبان در تاریخ ۲۴ اسد/ مرداد کابل را تصرف کرد و اکنون فقط پنجشیر در کنترل این گروه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار