برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند که عبدالله، کرزی، اتمر و حکمتیار، از شخصیت‌های سیاسی افغانستان، عضو شورای ۱۲ نفره طالبان در حکومت جدید خواهند بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه ها اخیرا با استناد به منابعی از طالبان اعلام کرده اند که سران گروه طالبان قرار است برای اداره امور افغانستان شورایی ۱۲ نفره را تشکیل دهند.

گفته می شود که این شورا شامل ملا عبدالغنی برادر، بنیانگذار طالبان، ملا محمد یعقوب، پسر ملا محمد عمر بنیانگذار این گروه و همچنین خلیل الرحمان حقانی، یکی از اعضای بلندپایه گروه تروریستی شبکه حقانی خواهد بود.

همچنین برخی رسانه ها اعلام کرده اند که روی عضویت عبدالله عبدالله، حامد کرزی، حنیف اتمر و گلبدین حکمتیار نیز موافقت شده و گفتگوها درباره پنج عضو دیگر این شورا نیز ادامه دارد.

اسپوتنیک نوشته است که طالبان در تلاش است حکومت آنها اسمی از امیر و بیعت نداشته باشد و شورایی تشکیل دهد تا رئیس جمهور و رئیس دولت از درون آن شکل بگیرد.

از طرفی دیگر ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان هم تاکید کرده است که دولت آینده افغانستان شامل تمام افراد و گروه‌های قومی و مذهبی این کشور خواهد بود.

مجاهد درباره احمد مسعود که فرمانده مقاومت مردمی علیه طالبان در پنجشیر است هم صحبت کرده و گفته است که نیرو‌های طالبان دره پنجشیر را محاصره کردند و قصد دارند با صلح و تفاهم این موضوع را حل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار