بنا بر اعلام منابع روسی، در خلال نمایشگاه ارتش این کشور با فروش سلاح‌های پیشرفته روسیه به متقاضیان موافقت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «الکساندر میخایف» مدیر عامل موسسه «روس وبورون اکسپورت» (یک نهاد دولتی روسیه که در زمینه صادرات تجهیزات نظامی فعالیت دارد) امروز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام کرد این موسسه در طول نمایشگاه ارتش-۲۰۲۱، حدود ۲۰ قرارداد منعقد کرده است که ارزش کل آن‌ها به بیش از دو میلیارد یورو می‌رسد.

میخایف در ادامه افزود: در جلسه کنونی نمایشگاه، هیئت «روس وبورون اکسپورت» با نمایندگان نظامی ۳۵ کشور جهان دیدار و گفتگو کردند و ۱۷ مورد از این دیدار‌ها را در سطح وزرای دفاع، معاونان آنها، روسای ستاد و مشاوران آن کشور‌ها بوده است.

مدیر روس وبورون اکسپورت تایید کرد که تحت یکی از این قراردادها، روسیه برای اولین بار سیستم مدرن جنگ الکترونیکی «Rebel Patrol» را به خارج از کشور صادر خواهد کرد.

او در خصوص مشخصات این سیستم نظامی گفت: هواپیما‌های بدون سرنشین با تجهیزات الکترونیکی در فاصله حداکثر ۲۰ کیلومتری فعالیت خواهند داشت.

میخایف اضافه کرد: اولین قرارداد همچنین برای صادرات سیستم مدرن جنگ الکترونیکی «کراسوخا» و سیستم پدافند هوایی «Pantsir S۱M» و ساخت یک کشتی خارجی با سیستم «Palma» که مخصوص محافظت از کشتی‌های نظامی است امضا شد.

میخایف نام کشور‌هایی که قرارداد‌های مذکور با آن‌ها منعقد شده است را فاش نکرد. در خلال این نمایشگاه روسیه پروژه‌های مشترک نظامی را با هند، ویتنام، چین، مالزی، برزیل، اردن و تعدادی دیگر از کشور‌ها شروع کرده است.

در افتتاحیه این نمایشگاه نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد کشور‌های زیادی هستند که متقاضی سلاح‌های روسیه‌اند و تجهیزات روسی در بسیاری از کشور‌ها مسئولیت دفاع از خاک آن را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار